اخبار
کد خبر : 7949 ۱۳۹۸/۰۴/۰۲   ۲۱:۱۲:۰۵

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی:
شکل گیری سرمایه اجتماعی لازمه تحقق گام دوم انقلاب است

 

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در مباحث گام دوم انقلاب رسیدن از وضع موجود به وضع مطلوب است که شکل گیری سرمایه اجتماعی لازمه تحقق گام دوم است.

به گزارش نای قلم، یوسف پیربوداقی ظهر امروز در دومین نشست «بسیج و رسانه» با محوریت بررسی نقش عملکرد رسانه‌ها در گام دوم انقلاب که با حضور مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی در محل سپاه شهداء برگزار شد، اظهار کرد: امروز نگرانی اصلی در تحقق گام دوم انقلاب و رسیدن به آرمان ها و ارزش ها، گسست سرمایه اجتماعی است.

وی سپس ادامه داد: در تاریخ توسعه کشورها هیچ گام دومی تحقق نیافته مگر اینکه سرمایه اجتماعی در آن جامعه شکل بگیرد، سرمایه ای که در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها بتوانند در پیوند سرمایه اجتماعی گامی بردارند توانسته اند بهترین نقش خود را ایفا کنند.

پیربوداقی با اشاره به اینکه وضعیت رسانه های استان در شرایط حاضر مطلوب نیست، تبیین کرد: سیاست های تبعیض آمیز از یک سو و نبود سیاست و راهکار مشخص برای حمایت از رسانه ها در حوزه های اقتصادی و معنوی دست به دست هم داده اند تا اصحاب رسانه ها درگیر رفع نیازهای خود باشند و رفع نیازهای جامعه در اولویت بعدی باشد.

وی تصریح کرد: باید مدیران کشوری و استانی دست به دست هم دهند تا یک راهکار مشخص برای حمایت از رسانه ها ارائه دهند تا اصحاب رسانه ها بتوانند به مسائل گام دوم انقلاب و تبیین گام اول انقلاب بپردازند.

پیربوداقی متذکر شد: ما نه تنها شاهد کاهش بار مالی و اقتصادی رسانه ها نیستیم بلکه شاهد این هستیم که هر روز مشکلات گسترده تر می شود.

وی با اشاره به اینکه دغدغه امروز ما واگرایی است، افزود: متاسفانه سیاست های استانی هم به این مسله دامن می زند.

پیربوداقی ادامه داد: هیچ تمدنی در جوامع اتفاق نمی افتد مگر اینکه جامعه را هدفمند و همگرا با تاکید بر نقاط مشترک تعریف کنیم لذا اگر این مقوله را بتوانیم در استانی چون آذربایجان غربی که از حساسیت ویژه ای برخوردار است جامه عمل بپوشانیم می توانیم ادعا کنیم که به وضع مطلوب نزدیم می شویم اما اگر بخواهیم این وضع موجود را به همین شکل نگه داریم دچار واگرایی های جمعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهیم شد و در نتیجه گام دوم انقلاب که آرمانشهر انقلاب است دچار مشکلاتی خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هیچ عنصری موثرتر، کاراتر و مطلوبتر از رسانه ها نیست، افزود: سیاستمداران و متولیان باید رسانه ها را از یک زاویه ببینند، از آنها حمایت کنند و جامعه را به سمت همبستگی اجتماعی، تشویق و ساماندهی سرمایه اجتماعی سوق دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا