اخبار
کد خبر : 7946 ۱۳۹۸/۰۴/۰۲   ۰۷:۵۲:۰۶

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد
کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۶۹۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

به گزارش نای قلم، سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این رابطه یک هزار و ۱۴ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در مناطق مختلف استان دستگیر شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشف مواد مخدر در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش کشف بوده است.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی نیز ۹۲۵ نفر معتادین متجاهر جمع آوری و به مراکز ماده ۱۶ محل نگهداری معتادین معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در هر ماه چهار روز طرح ارتقا, امنیت اجتماعی با هدف شناسایی و دستگیری خرد فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر اجرا می‌شود.

خرم نیا افزود: در سال ۱۳۹۷ نیز تعداد ۲۴۵ فقره طرح ارتقا، در ۶۲۵ نقطه از این استان اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز ۱۶ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ مقدار هفت و ۷۴۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده بود اظهار داشت: در این رابطه ۱۱۰ شبکه مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده و چهار هزار و ۴۰۷ نفر قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر شده بودند.

خرم نیا اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تُن و ۸۲۴ کیلوگرم پیش ساز نیز کشف و ضبط شده بود که در این رابطه نیز ۱۴۵ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده بود.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری دستگاه‌های اجرایی نیز ۳۵۰ هزار نفر در استان تحت آموزش راهکارهای مقابله با مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۲۹ نفر از کارکنان مراکز صنعتی و کارگری نیز تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

از ۳۱ خرداد به مدت یک هفته به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا