Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7943 ۱۳۹۸/۰۴/۰۱   ۱۹:۵۲:۴۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خبر داد
افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق در استان

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از افزایش ۱۶ درصدی مصرف برق در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، اکبر حسن‌بکلو در گفتگویی اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۱۲ روستای آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند که این مقدار شامل تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار است.

وی به تلاش شرکت توزیع نیروی برق استان به برق‌دار کردن روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار، اشاره کرد و افزود: در سطح استان ۱۱ روستا وجود دارد که کمتر از ۱۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند که در تلاش هستیم در صورت امکان تا هفته دولت امسال این روستاها نیز از نعمت برق بهره‌مند شوند‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: در سایه انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۹.۸ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در سطح استان وجود دارد که از این میزان ۸۱ درصد از مشترکان در حوزه خانگی، ۳.۵ درصد از مشترکان عمومی که غالبا ادارات، مدارس در این دسته جای دارند و ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی، نیم درصد را مشترکان صنعتی و ۱۳ درصد شامل مشترکان تجاری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: از کل مصرف برق استان مشترکان خانگی ۴۰ درصد، مشترکان صنعتی ۱۸ درصد و ۸.۵ درصد را مشترکان تجاری به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: مشترکان کشاورزی ۲۲ درصد از مصرف کل برق را دارند که ۳۳ درصد از این مصرف در بازه پیک است که این مشترکان برای عبور از بار پیک امسال با رعایت نکات ساده می‌توانند سهم بسزایی داشته باشند.

حسن‌بکلو عنوان کرد: مصرف سال گذشته برق آذربایجان غربی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بوده که با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکان در سال ۹۸ نسبت به سال قبل مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به استاندارد مصرفی که شرکت توانیر برای مشترکان خانگی اعلام کرده گفت: استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیرگرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف و کمتراز این میزان مشترک کم مصرف خواهد بود.

وی ادامه داد: هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش تعلق می‌گیرد.

حسن‌بکلو تشریح کرد: استانداری امسال نیز طی ابلاغیه‌ای به اداراتی که ژنراتور دارند اعلام کرده که با شروع ساعت پیک ژنراتورهای خود را روشن کنند و برق مصرفی خود را از طریق ژنراتور تامین کنند تا پیک بار امسال را به خوبی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اشاعه فرهنگ مصرف صحیح را لازمه عبور از پیک امسال عنوان کرد و افزود: فرهنگ مصرف صحیح باید در جامعه فراگیر شده و با مصرف صحیح، پیک بار امسال را مدیریت خواهیم کرد؛ این در حالی است که رسانه‌ها نقش موثری در انتقال این فرهنگ بین مردم دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا