Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7942 ۱۳۹۸/۰۴/۰۱   ۱۹:۳۶:۰۸

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
تبادل الکترونیک اسناد بستری از امروز آغاز شد

 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: برنامه تبادل اسناد بستری به صورت الکترونیک از امروز یکم تیرماه در ۲ بیمارستان این استان آغاز شد.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفتگویی اظهار کرد: این طرح در بیمارستان‌های مطهری ارومیه و قمر بنی هاشم خوی انجام می‌شود و این موضوع گام بزرگی به سمت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

وی ادامه داد: اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد شامل نسخه نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاق سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی است.

نانبخش بیان کرد: الکترونیکی کردن تمام خدمات سرپایی و بستری از اهداف این طرح است تا تمام داده‌ها در بستر امن و مطمئن الکترونیک ذخیره شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تبادل الکترونیک اسناد اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت به صورت کامل در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

نانبخش اعلام کرد: این طرح تا پایان امسال در تمام بیمارستان‌های دولتی آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۲ میلیون و هفت هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان تحت پوشش بیمه سلامت است.

نانبخش بیان کرد: بیشترین جمعیت بیمه شده شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است که مربوط به ۲ صندوق روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و صندوق بیمه سلامت همگانی است که ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با رویکرد رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، ادامه داد: مردم از این طریق می‌توانند مشکلات و سوال‌های خود را در خصوص مسائل بیمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: این سامانه به مرکز کشور متصل است و در صورت نیاز به استان‌های مربوطه وصل می‌شود.

وی اضافه کرد: سامانه ۱۶۶۶ راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای چند تماس برای رسیدگی به این استان متصل شده است زیرا بیشتر مسائل توسط اپراتور مسؤول در تهران حل و فصل می‌شود.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش 5 صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا