اخبار
کد خبر : 7938 ۱۳۹۸/۰۳/۳۱   ۱۹:۳۵:۵۰

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛
شفاف سازی رسیدگی به پرونده های مطروحه در دادگستری استان

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: فرایند دادرسی در دادگستری استان شفاف شده است.

به گزارش نای قلم، علی‌اکبر گروسی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار کرد: هر فردی در استان می تواند در جریان نحوه رسیدگی پرونده مطروحه خود قرار گیرد.

وی از حذف روش‌های سنتی در قوه ‌قضائیه خبر داد و افزود: در حال مکانیزه کردن تمام مراحل در قوه قضاییه هستیم.

 گروسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۹ درصد میزان ابلاغ‌های صادره در استان به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود، تصریح کرد: آذربایجان غربی در این زمینه رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۷ دفتر خدمات قضایی در آذربایجان غربی فعالیت می کند که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۳۵ دفتر خدمات قضایی نیز برای خدمات‌رسانی هرچه‌بهتر و بیشتر برای مردم، امسال به بهره‌برداری می رسد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: قوه قضائیه وظایف مهمی در راستای تثبیت مالکیت و حقوق مردم، حسن اجرای امور در سازمان‌ها و نهادها، ایجاد امنیت و آرامش و رسیدگی به شکایات مردمی دارد که در این زمینه نیز با جدیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات استان در حوزه رفع اطالعه دادرسی، اظهار کرد: برای رفع اطالعه دادرسی برنامه ریزی های خوبی انجام داده که باعث کاهش زمان اطالعه دادرسی در استان شده و در مقایسه آمار کشوری رسیدگی پایین داریم.

به گفته رئیس کل دادگستری استان، همچنین در ایجاد زیرساخت ها در آذربایجان غربی جز استان های برتر در کشور هستیم.

گفتنی است، بزرگداشت هفته قوه‌قضائیه هرسال از ابتدای تیرماه به مدت هفت روز برگزار می‌شود که در سال جاری با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌های پیش‌بینی شده، شروع برنامه‌ها از پنجشنبه 30 خردادماه است که به مدت 9 روز ادامه خواهد داشت.
برگزاری مراسم زیارت‌عاشورا با حضور کارکنان دادگستری و ادارات‌کل سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، پزشکی‌قانونی، اداره‌کل زندان ها و تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی و همچنین حضور در محل گلزار شهدای تمام شهرستان‌ها، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح عملکرد دادگستری آذربایجان‌غربی، حضور رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در گفتگوی ویژه خبری و حضور مسئولان قضائی ارومیه و شهرستان‌های تابعه دادگستری آذربایجان‌غربی در مساجد شهری و روستایی، دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه و نمایندگان مجلس خبرگان‌رهبری، حضور در منزل خانواده‌های معظم شهدا انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم و همچنین افتتاح دو مرکز خدمات الکترونیک قضایی در بخش‌های نازلو و انزل، برگزاری ملاقات ‌مردمی، دیدار با کارکنان شوراهای حل اختلاف، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برپایی نمایشگاه هفته قوه‌قضاییه، ارائه مشاوره و خدمات الکترونیک قضایی و نیز معاینات پزشکی توسط پزشکان اداره‌کل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی بصورت رایگان در مقابل ساختمان دادگستری‌کل از جمله برنامه‌های دادگستری در هفته قوه‌قضائیه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا