اخبار
کد خبر : 7937 ۱۳۹۸/۰۳/۳۱   ۱۸:۵۷:۲۶

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروزه منشا تمام آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار کرد: قاچاقچیان مواد مخدر جزو بزرگترین مفسدان کشور به‌شمار می‌روند و اعدام نیز برای این افراد کم است.

وی افزود: مسوولان باید با جدیت با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: طبق آمار ۵۰ درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ۵ تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، ابراز داشت: یکی از توطئه های دشمنان و استعمارگران در ایران ترویج مواد مخدر است که بزرگترین ضربه را وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ضمن تقدیر ازقوه قضائیه، اصلاحات ایجاد شده در این قوه، برخورد با مفسدین و نیز اقدامات بارز این قوه در برخورد با مفاسد موجود را جزو اقدامات انقلابی دانست.

وی، همچنین به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی اشاره و عنوان کرد: موضوع تشکیل وزارت بازرگانی که توسط رئیس جمهور در محضر رهبری بیان شد، حتماً باید بررسی و نتیجه معقول به دست آید.

امام جمعه ارومیه، تاثیر تشکیل این وزارت بر اوضاع بازار را مهم‌ترین بخش مورد نیاز برای بررسی نمایندگان دانست و گفت: اگر این موضوع به نفع بازار باشد حتماً تصویب شود ولی نمایندگان بررسی دقیق داشته باشند.

وی، در زمینه بررسی لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بیان داشت: در بحث بررسی fatf در مجمع که خود روسای قوا نیز در آن حاضر هستند، باید دقت کافی شود. همانند برجام نباید بدون دقت و تفکر تصویب شود و مشکلات بعدی را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، عنوان کرد: این شهید بزرگوار باید از نظر ایستادگی در برابر دشمن، شخصیت معنوی و نیز سطح علمی برای اساتید الگو باشد، شهید چمران به نام و نان پشت پا زد و جهاد در راه اسلام را وظیفه تود دانست که این بهترین سرمشق و الگو برای اساتید است.

به گفته امام جمعه ارومیه ساقط کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقطه قوت و عزت برای کشور است.

وی افزود: نیروهای آماده، با بصیرت و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی با این حرکت نشان دادند که اقتدار و عظمت ایران اسلامی کاهش یافتنی نیست.

امام جمعه ادامه داد: با این حرکت کسی به فکر تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران نمی‌افتد زیرا نیروهای انقلابی و همیشه آماده نعمت بزرگ الهی برای کشورمان هستند.

وی با اشاره به اینکه پیمان شکنی آمریکا برای همه اثبات شده است، بیان کرد: باید در برابر رفتارهای آنان با اقداماتی نظیر همین اسقاط هواپیمای جاسوسی برخورد سخت شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از توطئه‌های دشمنان و استعمارگران ترویج مواد مخدر در جامعه است، گفت: این مساله بزرگترین ضربه را به جامعه وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر چهار هزار شهید داده است، افزود: این امر یک مساله بسیار بزرگی است که باید مدنظر باشد.

وی اظهار داشت: نهادهای دولتی و عموم مردم باید مقابله با مواد مخدر را جدی بگیرند زیرا این امر یکی از زمینه‌های اصلی تضعیف نظام برای دشمنان محسوب می‌شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه برتری تیم ملی مایه سربلندی است، اضافه کرد: تمام نیروهای امنیتی و اجرایی در میزبانی لیگ ملت های والیبال عملکرد خوبی داشتند و باید آسیب‌های کم موجود را نیز شناسایی و بررسی کنند.

وی با اشاره به عملکرد قوه قضائیه بیان کرد: اصلاحات ایجاد شده در این قوه و اقدامات بارز این قوه در برخورد با مفاسد موجود جزء اقدامات انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در بحث FATF که خود رؤسای قوا در آن حاضر هستند، باید دقت کافی شود و نباید بدون دقت و تفکر تصویب شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا