اخبار
کد خبر : 7936 ۱۳۹۸/۰۳/۳۱   ۱۸:۵۶:۳۹

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
مالیات مندرج در برگ تشخیص، مبنای مالیات مقطوع سال 1397 است

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مودیان، نگران عدم برخورداری از مزایای مالیات مقطوع به خاطر قطعی نشدن مالیات عملکرد سال 96 خود نباشند.

به گزارش نای قلم، حسن کوماسی در گفتگویی با اشاره به اینکه مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1396 مودیان، محاسبه و تعیین می شود اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمانی باقی مانده و جهت بهره مندی حداکثری مودیان مشمول از تسهیلات مالیات مقطوع عملکرد سال 97 و برای رفع نگرانی مودیانی که هنوز مالیات تشخیصی عملکرد 1396 آنها به قطعیت نرسیده است، تمهیدی اندیشیده شده تا این توافق بر اساس مالیات مندرج در برگ تشخیص 1396مودیان صورت گیرد .

وی افزود: مودیانی که به این دلیل مجبور به ارائه اظهارنامه شده اند ولی تمایل دارند از توافق مالیات مقطوع استفاده کنند، می توانند در مدت باقیمانده مجددا با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir و با اعمال درصد های موضوع بند (ب) دستورالعمل با انتخاب « اظهارنامه/درخواست جایگزین یا اصلاحی» و قبول دستورالعمل ، نسبت به مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 خود اقدام کنند .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه اظهارداشت: همچنین مودیانی که علی رغم داشتن شرایط گروه سوم ، بنا به دلایلی در سال های گذشته در گروه های اول و دوم قرار گرفته اند نیز می توانند با مراجعه به سامانه ارسال اظهارنامه و انتخاب «اظهارنامه/درخواست جایگزین یا اصلاحی و گروه سوم » و انتخاب قبولی دستورالعمل موضوع ماده 100 قانون مالیات های مستقیم از مزایای این دستورالعمل استفاده کنند .

کوماسی تصریح کرد: اگر چنانچه مالیات عملکرد سال 1396 مودی در فرایند رسیدگی و دادرسی مالیاتی کاهش یابد، این امر تاثیری در میزان مالیات مقطوع پذیرفته شده عملکرد سال 1397 آنها نخواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه صرفا آن دسته از مودیان گروه سوم مشاغل که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1397 حداکثر 828 میلیون تومان است، مشمول استفاده از مالیات مقطوع برای عملکرد سال 97 خود هستند افزود: با توجه به این موضوع، 92 درصد از مودیان مشاغل گروه سوم در استان آذربایجان غربی مشمول استفاده ازشرایط مالیات مقطوع هستند.

وی اضافه کرد: صاحبان مشاغلی هم که مشمول استفاده از مالیات مقطوع نیستند مکلفند در مهلت تعیین شده ،اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال 1397 خود را به سازمان مالیاتی ارائه کنند.

کوماسی به تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 97 تا روز شنبه مورخ 1398.04.01 اشاره کرد و افزود: ساعات کاری ادارات مالیاتی سراسر استان برای خدمات دهی بیشتر، روز پنجشنبه 1398.03.30 تا ساعت 19 ، جمعه 1398.03.31 تا ساعت 14 و شنبه 1398.04.01 نیز تا ساعت 20 آماده پاسخگویی به مودیان است .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا