اخبار
کد خبر : 7932 ۱۳۹۸/۰۳/۲۹   ۲۳:۰۵:۰۴

رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی:
156 طرح در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی در حال اجراست

 

رییس مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: 156 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در سال زراعی جاری توسط محققان این حوزه در این مرکز در حال اجراست.

 به گزارش نای قلم، عباسعلی روانلو در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب با بیان این مطلب اظهار کرد: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی فعالیت های پژوهشی خود را در ۱۱ بخش تحقیقاتی انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ بخش تحقیقاتی با ۶۸ نفر محقق و ۴۶ نفر هیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارایه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.

روانلو افزود: تحقیقات این مرکز کاملاً کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.

این مسئول یادآور شد: فعالیت های مرکز تحقیقات در سال ۹۸ در قالب هفت محور اساسی و راهبرد اجرایی تدوین شده که تولید محصولات فن‌آورانه، ثبت، گواهی و نظارت بر نهاده‌ها، مدیریت ذخائر ژنتیکی و تنوع زیستی، آموزش و ترویج کشاورزی از جمله محورهای این فعالیت‌هاست‌.

روانلو ادامه داد: در راستای ترغیب و ایجاد انگیزه برای ایده پروری و خلاقیت باید اقداماتی از قبیل شناسایی محصولات فن آورانه و وضعیت تولید آنها، پایش تحقق برنامه‌های تولید و پهنه بندی منطقه‌ای تولید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقات کشاورزی میاندوآب یکی از ایستگاه های فعال کشور در این زمینه است، گفت: در این ایستگاه ارقام مختلف گندم، جو، ذرت و چغندر قند مورد مطالعه قرار می گیرد.

روانلو با بیان اینکه ۱۷ طرح تحقیقاتی در میاندوآب مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: این مرکز تحقیقاتی توانایی تولید بذر در استان را دارد به شرطی که اعتبار مورد نیاز آن به موقع تامین شود زیرا در زمینه محقق، زمین و سایر امکانات مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا