اخبار
کد خبر : 792 ۱۳۹۴/۰۷/۲۰   

مشکل خاصی در حوزه دارویی بیماران خاص وجود ندارد

* سمن‌ها در راستاي ارائه خدمات به بیماران و خانواده های آن‌ها تقویت شوند

گرانی قیمت دارو و ضعف بنیه مالی یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران خاص است که دولت تدبیر و امید با اجرای طرح اصلاح قیمت دارو، امید را در دل این بیماران زنده کرد.

به گزارش ناي قلم، برنامه‌های دولت جدید در حوزه بهداشت و درمان و تقویت بیمه افراد زیر پوشش به خصوص بیماران خاص منجر به افزایش امید در دل این بیماران در راستاي کاهش قیمت و دسترسی به موقع به داروهای مورد نیاز شده است.

بیماران خاص، گران بودن قیمت دارو و عدم دسترسی به موقع به این داروها را از جمله مهم‌ترین مشکلات خود می‌دانند و در مراجعه به انجمن‌ها و مسئولان حوزه بهداشت و درمان همواره درخواست جبران هزینه داروها و تهیه به موقع آن را داشته‌اند. این در حالی است که دولت یازدهم مشکلات دارویی بیماران خاص و افزایش قیمت داروها را به عنوان یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان در اولویت کاری خود قرار داد و بلافاصله بعد از روي كار آمدن خود در عرض یک ماه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و وزارت رفاه و تامین اجتماعی، قیمت داروها را اصلاح و به داروخانه‌ها ارجاع داد.

همچنين در آن سال‌ها با پیگیری‌های مستمر مسئولان دو وزارتخانه بهداشت و تعاون کار و رفاه اجتماعی، حدود 136 قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج، اصلاح قیمت شده و به قیمت سال قبل بازگشت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربايجان غربي در دومین جلسه کمیته بیماران خاص استان، گفت: مشکلات بیماران به خصوص بیماران خاص از نظر درمانی، تامین دارو و سایر مسائل مربوطه رصد و بر تسهیل و رفع این مسائل و مشکلات تلاش می‌شود به طوری که تا حدودی مشکلات درمانی این بیماران رفع شده است.

هوشنگ عطاپور با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص تامین دارو و اقلام دارویی اقدامات خوبی صورت گرفته و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد، افزود: عموما در حوزه دارویی بیماران خاص مشکل خاصی وجود ندارد و از این نظر از دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی به خاطر اقداماتی که انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه به حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال و مرتبط با بیماران خاص تاکید کرد و گفت: این سازمان‌ها برای ارائه خدمات خود به بیماران و خانواده های آن‌ها باید تقویت شوند و برای این منظور پیگیر رفع مشکلات این سازمان‌های مردم نهاد نوپا و تازه تاسیس هستیم.

در ادامه اعضاي کمیته بیماران خاص و دستگاه‌های مربوطه به ارائه عملکرد و برنامه های خود در خصوص بیماران خاص پرداختند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا