اخبار
کد خبر : 791 ۱۳۹۴/۰۷/۲۰   

تمایل دولت ترکیه برای حضور سرمایه گذاران ترک در منطقه آزاد ماکو

* یک سرمایه گذار ترک برای حضور در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو آمادگي دارد

سرکنسول ترکیه در ارومیه گفت: دولت ترکیه تمایل زیادی برای حضور سرمایه گذران ترک در منطقه آزاد ماکو دارد.

به گزارش ناي قلم، محمد بولوت سرکنسول ترکیه در ارومیه در دیدار با هیئت سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تمایل طرف ترک برای گسترش مناسبات با منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: ما به اهمیت منطقه آزاد ماکو واقف هستیم و از این رو در تلاشیم این منطقه را به سرمایه گذاران ترک معرفی كنيم.

وی از تمایل یک سرمایه گذار ترک برای حضور در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: در صورتی که منطقه آزاد ماکو تمایل داشته باشد می‌توانیم ارتباطات لازم میان سرمایه گذران و سازمان را فراهم كنيم.

بولوت همچنین روند پیشرفت فرودگاه ماکو را خوب توصیف کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی این فرودگاه و برقراری پروازهای بین‌المللی مناسبات ترکیه و منطقه آزاد ماکو گسترش یابد.

در این دیدار که با حضور جلیلی مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو، آرش صادقیان مدیر شهرسازی، هاتف پوررشیدی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ماکو و همچنین بابایی مدیر سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، توسعه مناسبات ریلی ایران و ترکیه و لزوم مطالعات اولیه در منطقه آزاد ماکو با توجه به عبور 100 کیلومتر از این راه آهن از داخل منطقه آزاد ماکو و تسریع در بازدید سفیر جمهوری ترکیه از منطقه آزاد ماکو بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا