Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7908 ۱۳۹۸/۰۳/۲۶   ۱۸:۲۳:۳۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد؛
ضرورت استفاده از ICT برای هوشمندسازی کشاورزی استان

 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی در بخش کشاورزی گفت : استفاده از فناوری های جدید در جهت برنامه ریزی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در بخش کشاورزی ضروری است .

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در دیدار با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این مطلب اظهار کرد: ایجاد سامانه بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی جهت شناسایی بازارهای هدف و حذف واسطه ها، صدور مجوزها، تهیه نقشه کاداستر اراضی و داده های ماهواره ای با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در این راستابرای پیشبرد امور نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر بخش های اجرایی هستیم.

جلیلی افزود: آموزش مجازی کشاورزان و ساماندهی اطلاعات در قالب شرکت های فناورانه، ایجاد بازارهای مجازی در بخش کشاورزی برای توزیع نهاده ها و سایر خدمات کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توسعه دولت الکترونیک در بخش کشاورزی، ایجاد تعادل در خدمات رسانی، افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی مطلوب به مردم و افزایش رضایت مندی بهره برداران و فعالان در عرصه کشاورزی است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی هم گفت: استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش بهره وری در کشاورزی استان و مدیریت منابع آب استان به طور خاص جلوگیری از خشکی دریاچه ارومیه بسیار ضروریست.

قاسم جلیلی نژاد پایه و اساس نیل به کشاورزی دقیق را در دست داشتن اطلاعات قابل اعتماد از پراکنش مکانی و زمانی کشت محصولات مختلف کشاورزی در یک منطقه دانست و عنوان کرد: یکی از نیازهای مهم بخش کشاورزی استان، تهیه نقشه پراکنش اراضی و برآورد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی است که این مهم با استفاده از نقشه های سنجش از دور سازمان فضای کشور امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی هوشمند باعث افزایش بهره وری و تولید بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: بهینه سازی کیفیت محصول، بهینه سازی منابع محدود آب، برق و نهاده های کشاورزی، کاهش اثرات زیست محیطی و اکولوژیکی، کاهش هزینه تولید از دیگر مزایای کشاورزی هوشمند است.

جلیلی نژاد با برشمردن مزایای کشاورزی هوشمند خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات اهتمام جدی برای ورود به هوشمندسازی در تمام حوزه ها را دارد که تامین زیرساخت های ارتباطی در این بحث از اهمیت بسزایی برخوردار است که در استان به جد پیگیری می شود.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی روستاهای استان گفت: در فاز اول توسعه پهن باند روستایی در قالب طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات در یک سال گذشته یک هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار مجهز به اینترنت پرسرعت شده است و در فاز دوم برای یک هزار و 142 روستای باقیمانده تا پایان سال جاری این امکان ایجاد می شود که تامین این زیر ساخت ها نقش مهمی در بحث هوشمند سازی کشاورزی دارد.

وی افزود: ازجمله برنامه و سیاست های وزارت ارتباطات در روستاهای کشور تحقق برنامه ششم توسعه در ارائه خدمات دولت در چهار بخش سلامت، مالی، آموزش و کشاورزی است که در این حوزه ها نیز برنامه هایی را در استان پیگیر هستیم .

جلیلی نژاد در خصوص آموزش کشاورزان و روستائیان از راه دور عنوان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان آذربایجان غربی می توان از بستر زیرساخت های ارتباطی فراهم شده در استان برای آموزش و اطلاع رسانی به موقع کشاورزان در مواقع ضروری و مورد نیاز بهره جست.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی با استفاده از  فناوری های نوین گفت: یکی از معضلات بحث فروش محصولات کشاورزی وجود واسطه و دلال بازی در عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی است که امروزه با استفاده از فناوری های نوین می توان این بخش را مدیریت کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا