اخبار
کد خبر : 7894 ۱۳۹۸/۰۳/۲۴   ۱۷:۴۸:۵۵

امروز؛
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در نقاط مختلف استان برگزار شد

 

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با حضور قشرهای مختلف مردم در میعادگاه های نماز جمعه در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: تماشاگران لیگ ملت های والیبال نظم را در سالن غدیر ارومیه رعایت کرده و از مباحث قومیتی در این رویداد بین المللی دوری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: پرداختن به مسائل قومیتی در یک رویداد بین المللی صحیح نیست و چهره آذربایجان غربی و این منطقه را بدجلوه می دهد.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه رفتار روز گذشته رهبر انقلاب در برابر نخست وزیر ژاپن فریب‌ناپذیری ایشان را به جهانیان نشان داد ادامه داد: پاسخ دندان شکن رهبر انقلاب به پیشنهاد مذاکره آمریکا، موجب خواری و ذلت ترامپ و حامیان او شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ترامپ را لایق پیام دادن ندانستند، این یعنی آمریکا و اذناب آمریکا لایق مواجه شدن با ما نیستند عنوان کرد: پاسخ‌های دندان شکن رهبر انقلاب به نخست وزیر ژاپن این نکته را به جهان نشان داد که رهبری انقلاب اسلامی هرگز فریب نمی‌خورند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که دلیل عدم ساخت و استفاده از بمب اتم از سوی ما بدلیل حرام بودن است نه برای ترس از آمریکا. این همان نقطه قوت نظام ما است.

*وحدت مردم عامل پیشرفت اجتماعی است

امام جمعه خوی وحدت مردم را عامل پیشرفت اجتماعی برشمرد و گفت: از جمله موضوعاتی که نیاز مضاعف به بررسی و تحلیل دارد، عوامل و ریشه‌های پیشرفت و تعالی اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری با محور قرار دادن موضوع عوامل پیشرفت‌های اجتماعی اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که نیاز مضاعف به بررسی و تحلیل دارد، عوامل و ریشه‌های پیشرفت و تعالی اجتماعی است.

وی وجود حاکمان شایسته را از جمله عوامل پیشرفت‌های اجتماعی برشمرد و ادامه داد: براساس مفاد تعداد زیادی از آیات و روایات وجود حاکمان لایق، کاردان و متعهد موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود، به‌طوری‌که خداوند می‌فرماید هنگامی که خدا ابراهیم را با وسایل گوناگونی آزمود و او به‌خوبی از عهده این آزمایش‌ها برآمد، خداوند به او فرمود من تو را پیشوای مردم قرار دادم.

شکوری افزود: خداوند قبل از اینکه حضرت ابراهیم را به امامت و زعامت جامعه منصوب کند، او را با کلماتی مورد آزمایش قرار داد و مفسران می‌فرمایند که آزمایشات حضرت ابراهیم عبارت از بردن فرزند خود اسماعیل به قربانگاه، بردن خانواده به سرزمین کویر و خشک مکه، قیام در مقابل بت‌پرستان و شکستن بت‌ها و مهاجرت کردن از سرزمین بت‌پرستان بود.

* رونق‌ توليد‌ در سايه رشد و توسعه کشاورزی تحقق می یابد

امام جمعه ماکو تاکید کرد: رونق‌ توليد‌ و توسعه ‌اقتصادی منطقه، در سايه رشد و توسعه کشاورزی تحقق می یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی در خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم هر کشور بوده و دیدار رهبری در هفته گذشته با نخست وزیر ژاپن نشان داد که دخالت‌های نابجای آمریکا و ایادی استکبار هیچ نقشی در تضعیف اراده ایرانیان نداشته است.

وی، با تاکید بر اینکه برای زیستن در جامعه‌ای سالم و شاداب به فضای سرسبز و سالم نیاز است، بر فرامین پیامبران در این خصوص اشاره کرد و گفت: فاضلاب‌های شهری که به رودخانه زنگمار سرازیر می‌شود، معضل جدی برای ماکو است.

خطیب نماز جمعه ماکو با بیان اینکه دشمن در برهه‌های مختلف با استفاده از روش‌های منظم و متفاوت درصدد خدشه‌دار کردن اسلام است، تاکید کرد: فشارهای اقتصادی، جنگ‌های نرم، تحریم‌های متفاوت و زیاده‌خواهی‌های دشمن در اثر ایجاد جنگ هر روز تشدید می‌شود و اینها فقط گوشه‌ای از اقدامات جهان کفر در برابر اسلام ناب محمدی است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم هر کشور بوده و دیدار رهبری در هفته گذشته با نخست وزیر ژاپن نشان داد که دخالت‌های نابجای آمریکا و ایادی استکبار هیچ نقشی در تضعیف اراده ایرانیان نداشته است.

هاشمی گفت: طرح مقام معظم رهبری در خصوص مهار آب‌های مرزی، که به دولت اجازه دادند تا برای اجرای اين طرح، اعتبار آن را از صندوق توسعه‌ ملی بردارند، امروز به برکت اجرايی شدن اين طرح در منطقه، در آينده‌ نزديک، حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی منطقه‌ آزاد ماکو در ماکو، شوط و پلدشت، به آبياری نوين کشاورزی مجهز خواهند شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا