اخبار
کد خبر : 7883 ۱۳۹۸/۰۳/۲۲   ۱۲:۰۳:۱۶

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی:
زندانیان مشمول بیمه سلامت شدند

 

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: زندانیان و خانواده های تحت تکفل آنان به دنبال عقد تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند .

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفتگویی اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد بند ج ردیف 3 ماده 38 قانون احکام دائمی برنامه توسعه و جدول اعتبارات هزینه ای دستگاه اجرایی مندرج در قانون بودجه سال 1398 کل کشور طی عقد تفاهم نامه ای  بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی کشور زندانیان و خانواده های تحت تکفل آنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند .

وی افزود: پوشش بیمه سلامت مددجویان مشمول سازمان زندان ها و خانواده تحت تکفل آنان فقط در مراکز بیمارستانی تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزشی انجام می پذیرد .

مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: براساس این تفاهم نامه، تاریخ شروع خدمات و پذیرش بیماران از ابتدای خردادماه و در مرحله اول خدمات بستری را شامل می شود و مدت اعتبار معرفی نامه جهت طول درمان همان خدمت از ابتدای دریافت خدمت خواهد بود.

به گفته وی، مشمولان در صورت عدم پوشش بیمه ای دیگر از ابتدای ورود به زندان تا روز ترخیص به همراه خانواده تحت تکفل تحت پوشش درمان سازمان بیمه سلامت ایران خواهند بود و می توانند از خدمات بستری بیمارستان های دولتی دانشگاهی استفاده کنند .

نانبخش گفت: در این تفاهم نامه تاکید شده است که مشمولیت این افراد صرفا شامل مدت حضور آنها در زندان خواهد بود و پس از آزادی از زندان پوشش بیمه ای آنها در این سازمان قطع می شود .

مدیر کل بیمه سلامت استان درخصوص نحوه دریافت خدمات از سوی مراکز ارائه دهنده خدمت ادامه داد:  پوشش بیمه برای زندانیان و خانواده تحت تکفل صرفا در قالب صدور معرفی نامه بوده و بسته و تعرفه خدمات آنان در چارچوب مصوبات هیئت وزیران است که مطابق با سایر صندوق ها و در ارتباط با بیماران خاص مشابه بسته بیماران خاص است.

وی تصریح کرد: در صورتی که زندانیان معرفی شده از سوی زندان ها واجد دفترچه از یکی دیگر از صندوق های بیمه ای باشند باید از مزایای دفترچه قبلی خود بهره مند و از شمول این تفاهم نامه خارج شوند .

گفتنی است با انعقاد این تفاهم نامه که دومین تفاهم نامه جدید از شروع سال 1398 است، سازمان بیمه سلامت ایران توانسته بر گسترش چتر بیمه ای خود بر سر افراد نیازمند بیفزاید.

این سازمان در ماه گذشته تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) را به امضا رسانده بود که با این اقدام کمیته امداد از جمع سازمان های بیمه گر پایه خارج شد .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا