اخبار
کد خبر : 7873 ۱۳۹۸/۰۳/۲۱   ۰۸:۵۴:۴۵

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان غربی:
۲۵۶۰ زندانی در آذربایجان غربی به مرخصی رفتند

 

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۶۰ زندانی حائز شرایط استان در ماه مبارک رمضان به مرخصی اعزام شدند.

به گزارش نای قلم، حمزه بروجنی در گفتگویی افزود: این زندانیان درپی ابلاغ بخشنامه مرخصی ایام لیالی قدر و عید سعید فطر از سوی رییس قوه قضائیه کشور، با تعامل شورای طبقه بندی زندان‌ها و دادیاران ناظر زندان از این امتیاز بهره مند شدند.

وی اظهار داشت: این مرخصی به زندانیان جرایم سبک، محکومان مالی و زندانیان متنبه شده و شرکت کننده در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی اعطا شد.

بروجنی ادامه داد: اعطای مرخصی به این زندانیان، حافظ انسجام خانوادگی این افراد است و عامل بازدارندگی این افراد از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی اضافه کرد: اعطای مرخصی به مددجویان تأثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد که با توجه به این امر تلاش بر این است که افرادی که در این زمینه از اولویت برخوردارند و مستحق دریافت مرخصی هستند، در مناسبت‌های خاص به مرخصی اعزام شوند.

بروجنی ادامه داد: علاوه بر این از میان مجموع افرادی که به مرخصی اعزام شده بودند، ۳۱۹ نفر نیز آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.

اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا