Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7872 ۱۳۹۸/۰۳/۲۰   ۲۱:۴۷:۵۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی متذکر شد؛
خروج دارو از شبکه رسمی توزیع دارو؛ خط قرمز معاونت غذا و دارو

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: خروج دارو از شبکه رسمی توزیع دارو، خط قرمز معاونت غذا و دارو است.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در سی و یکمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: با بررسی و کنترل‌هایی که در مبادی ورودی به عمل آمده مشخص شده است که سهم بیشتری از قاچاق دارو منبعث از سایر استان‌های کشور است که باید اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری ارگان های انتظامی افزایش یابد.

وی در زمینه نظارت بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز اظهار کرد: از 127 مرکز ترک اعتیاد در استان، 95 مرکز فعال است که سایر مراکز به دلیل شخصی و تخلف تعطیل شدند.

به گفته غفارزاده، همچنین در نتیجه بازدیدهای انجام گرفته از مراکز ترک اعتیاد، پروانه چهار مرکز قطع سهمیه دارو، چهار مرکز حذف یک شیفت کاری، 12 مرکز کاهش سهمیه و 2 مرکز نیز ابطال پروانه شده‌اند.

معاون غذا و داروی استان در ادامه فرآیند تولید الکل در کارخانجات استان جهت مصارف آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نیز صنایع خوراکی، آرایشی و دارویی را تشریح و بر اقدامات نظارتی و کنترلی این معاونت در شبکه تولید و توزیع و راه اندازی سامانه صدور فاکتور برای الکل و.... اشاره کرد.

غفارزاده در ادامه به اقدامات نظارتی معاونت در حوزه ساماندهی عطاری‌ها اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تا کنون 209 مورد بازدید از عطاری‌ها انجام شده است که 16 واحد پلمپ، 52 مورد طرح شکایت و 92 هزار و 644 مورد انواع اقلام مکشوفه شامل داروهای مخدر قاچاق، دست ساز و تقلبی، تاریخ گذشته در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید تولید داخلی کشور طوری شکل بگیرد که کشور در هیچ شرایطی در زمینه تغذیه و دارو دچار مشکل نشود.

معاون غذا و داروی استان افزود: تعداد داروخانه‌های فعال (دولتی و خصوصی) در استان 408 مورد است که در سال گذشته یک هزار و 905 مورد بازدید انجام شده که بیش از حد نصاب استاندارد کشوری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا