Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 787 ۱۳۹۴/۰۷/۱۹   

آغاز اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان در استان

* تشکیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و وارنیش رایگان است

سلامت دهان ودندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد جامعه به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد ولی در جامعه ما به دلیل عدم توجه کافی والدین وکودکان به این امر، میزان پوسیدگی دندان ها بالا رفته است. استفاده از روش های پیشگیری از پوسیدگی دندانی به طور یقین می تواند از هزینه های گزاف درمان ها و عواقب از دست دادن دندان های شیری و دائمی در سنین پایین جلوگیری کند. به این منظور از ابتدای امسال طرح تحول سلامت دهان ودندان دانش آموزان با هدف پیشگیری و کاهش ميزان پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان از آغاز اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان در استان خبر داد.

ولی حسینی با اعلام این خبر اظهار كرد: به دنبال توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان در استان آذربایجان غربی نیز اجرا می شود.

وی افزود: این طرح همزمان با شروع سال تحصیلی در تمام مدارس ابتدایی استان برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی اجرا می شود.

حسینی ادامه داد: هم اکنون با احصاء آمار کامل مدارس و دانش آموزان استان و توزیع کارت‌های رضایت نامه در مدارس اجرای این طرح عملا آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح تیم های دندانپزشکی به مدارس اعزام مي‌شوند و ضمن تکمیل پرونده الکترونیک دانش آموزان، فلوراید تراپی و فیشور سیلنت نیز انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: در این طرح والدین دانش آموزان توسط مراقبین سلامتی که آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند، توجیه می شوند تا برای اجرای موفق طرح و دریافت خدمات پیشگیرانه مشارکت های لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح تحت پوشش بیمه انجام می شود و تشکیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و وارنیش برای تمام دانش آموزان رایگان خواهد بود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا