Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7864 ۱۳۹۸/۰۳/۲۰   ۱۶:۵۷:۵۳

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:
تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان دارای ارتباط هستند

 

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در شرایط حاضر تمام روستاهای بالای پنج خانوار دارای ارتباط هستند.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در گفتگوی خبری اظهار کرد: هم اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه و حداکثر تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از اینترنت پرسرعت روستایی‌ بهره مند می شوند.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: با توجه به عدم تعهد مخابرات از زمان خصوصی سازی در خصوص توسعه زیرساخت های روستایی در فاز اول توسعه پهن باند روستایی در قالب طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات در یک سال گذشته یک هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار مجهز به اینترنت پرسرعت شده است و در فاز دوم برای یک هزار و 142 روستای باقیمانده تا پایان شهریور 98 این امکان ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بحث رومینگ بین اپراتورها در استان برقرار شده است، ادامه داد: رومینگ اپراتور روستایی در استان نیز با همراه اول و ایرانسل برقرار است و به زودی بحث رومینگ دیتا نیز اجرایی می شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال های اخیر وزارت ارتباطات به دنبال افزایش زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوده است، اظهار کرد: در این راستا از سال ۹۶ تاکنون ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر و ظرفیت پهنای ورودی ۱۱ برابر شده است.

به گفته وی شکاف دیجیتالی در مناطق شهری و روستایی استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جلیلی نژاد در خصوص تعداد مشترکان تلفن همراه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۹۹۲ مشترک از خدمات ارتباطی بهره مند هستند.

وی افزود: تعداد سایت‌های نسل چهارم ۹۰ درصد و نسل سوم ۳۸ درصد طی مدت ۲ سال افزایش یافته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: ۹۹.۴ درصد پوشش جمعیتی تلفن همراه در استان وجود دارد که ضریب نفوذ آن ۱۰۷.۵۵درصد است.

جلیلی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.

وی با اشاره به رشد 90 درصدی نسل چهارم تلفن همراه در استان، یادآور شد: آذربایجان غربی در صنعت برنامه های موبایلی جزو استان های پیشروی کشوری است به طوری که در حوزه سهم تعدادی برنامه های تولید شده دارای رتبه چهارم و سهم درآمد توسعه دهندگان رتبه هفتم کشوری و در دسته شبکه های اجتماعی دارای رتبه سوم کشوری است و در زمینه توسعه کسب و کارهای الکترونیکی رشد ۴۳ درصدی را دارد.

مدیر کل ICT اذربایجان غربی در خصوص شبکه ملی اطلاعات نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات 80 درصد از تعهدات خود را در لایه تامین زیرساخت های ارتباطی انجام داده است.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش بینی شده است که لایه اول یعنی تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدات وزارت ارتباطات است که تا به امروز 80 درصد آن با انجام 50 پروژه کلان در 18 ماه گذشته و با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

جلیلی نژاد از تامین زیرساخت های شهر هوشمند ارومیه خبر داد و افزود: در یکسال گذشته پیشرفت خوبی در بحث توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اتفاق افتاده است و اجرای 67 کیلومتری فیبر نوری در راستای تامین زیرساخت های شهرهوشمند ارومیه است.

وی با برشمردن مزایای استقرار شهر هوشمند خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات اهتمام جدی برای ورود به هوشمند سازی در تمام حوزه ها دارد که تامین زیرساخت های ارتباطی در بحث هوشمند سازی مدارس، خانه ها و مراکز بهداشت و هوشمندسازی شهری از جمله آنها است که در استان پیگیری می شود.

مدیر کل ICT اذربایجان غربی در مورد نقاط کور ارتباطی جاده های استان نیز گفت: در سه ماهه آخر سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور استان احصاء شده و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن بهبود یافته است و بقیه آنها که به طور عمده در جنوب استان است نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی لازم است که در صورت تامین اعتبار این مهم نیز عملیاتی می شود.

مدیر کل ICT استان اضافه کرد: هدف اصلی ما ارتقای سطح کیفت ارتباطی و آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی و پایدار نگه داشتن زیرساخت های ارتباطی به عنوان یکی از ضروری ترین بخش ها در مواقع بحران است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا