اخبار
کد خبر : 786 ۱۳۹۴/۰۷/۱۹   

وجود 183 هزار بی‌سواد در آذربايجان غربي

* مشکل اعتبار در حوزه سوادآموزی وجود ندارد لذا هیچ‌گونه بهانه‌ای پذیرفتنی نیست

بي‌سوادي به عنوان يكي از مشكلات عمده‌ي اجتماعي محسوب مي‌شود، شايد اين مشكل شخصي باشد اما در واقع بر كل جامعه تاثير می‌گذارد و حتي مي‌تواند تا نسل‌های آينده تداوم داشته باشد، موجب افت شديدي در منابع جامعه شده و توانايي جامعه را محدود ‌کند.

عدم اشتغال يا اشتغال محدود، مشكل بهداشتي، كاهش توانايي فرد در ترقي زندگي شخصي و حيات اعضاي خانواده، مشكلات اقتصادي و ... از مشكلات اجتناب‌ناپذير بي‌سوادان بزرگ‌سال است.

از همه مهم‌تر اينكه والدين بی‌سواد قادر به كمك به فرزندان خود در امر آموزشي نيستند و اغلب عادات ضعيفي در فراگيري دارند و رفتارهاي مشابهي نسبت به مسايل آموزشي فرزندان خود دارند.

از اين رو با توجه به اينكه افزایش سطح سواد و آگاهی‌های یکایک اعضای جامعه به خودی خود به ارتقای سطح فرهنگی جامعه می‌انجامد و زمینه توسعه همه جانبه را فراهم می‌کند، مبارزه با بی‌سوادی عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید واقعیت‌های موجود را با مردم و مسئولین در میان بگذاریم؛ مي‌گويد: برای رفع موانع سوادآموزی در استان آمادگی کامل داریم.

فریدون سیدمصطفوی مي‌افزايد: مشکل اعتبار و منابع مالی در حوزه سواد آموزی به هیچ وجه وجود ندارد و امروز هیچ‌گونه بهانه‌ای در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر شناسایی تنگناهای موجود در مسیر سوادآموزی، تصریح مي‌كند: برای رفع موانع سوادآموزی در نقاط مختلف استان آمادگی کامل داریم.

سیدمصطفوی با اذعان رتبه نامطلوب استان در باسوادی و وجود 183 هزار بی سواد در سطح استان خاطرنشان مي‌كند: با تلاش همکاران در مناطق مختلف استان، سال گذشته بیش از 38 هزار نفر از بی سوادان استان را تحت پوشش قرار دادیم که امیدواریم امسال با تمهیدات بهتر شاهد افزایش این آمار باشیم.

وی مي‌افزايد: خوشبختانه موضوع سوادی آموزی یکی از مهم‌ترین دغدغه های استاندار آذربایجان غربی می‌باشد و این موضوع همیشه مورد حمایت ایشان قرار داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم انسداد بی سوادی در سطح استان، مي‌گويد: کلیه امکانات مدارس باید در اختیار آموزش دهندگان و سوادآموزان قرار گیرد و در این زمینه تذکرات لازم به مدیران مدارس داده شده است.

این مقام مسئول در پایان از روسای ادارات سوادآموزی استان خواست تا با رفع موانع موجود در تحقق سهمیه استان برای تحت پوشش افراد بی سواد که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، تلاش کنند.

تحقق 55درصدی سهمیه استان در جذب افراد بی سواد

 معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم مي‌گويد: در شش ماه نخست امسال، سهیمه استان برای تحت پوشش قراردادن در دوره های مختلف سواد آموزی در سال 94 بیش از 55 درصد تحقق یافته است.

محمدرضا نجفی اظهار مي‌دارد: امسال 39 هزار نفر به عنوان سهمیه استان برای تحت پوشش بردن در دوره ای مختلف سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است که با تلاش همکاران در شش ماه نخست امسال 55 درصد آن محقق شده است.

وی مي‌افزايد: از این تعداد 20 هزار نفر برای دوره سواد آموزی، 12هزار نفر برای دوره انتقال و هفت هزار نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است.

نجفی اضافه مي‌كند: سال گذشته بیش از 38هزار نفر از بی‌سوادان استان را تحت پوشش قرار دادیم که امیدواریم امسال با تمهیدات بهتر شاهد افزایش این آمار باشیم.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح مي‌كند: کمبود آموزش دهنده یکی از چالش‌های مهم در استان آذربایجان غربی است که در نظر داریم از ظرفیت مرکز بزرگ اسلامی، روحانیت محترم روستاها و بسیج در این خصوص بیش از گذشته بهره مند شویم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا