Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7845 ۱۳۹۸/۰۳/۱۶   ۰۶:۳۳:۰۸

معاون اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
مالیات 90 درصد از صاحبان مشاغل استان افزایش نمی یابد

 

 معاون اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت:  با استفاده از تسهیلات سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات عملکرد سال 1397 نود درصد از صاحبان مشاغل استان بدون هیچ افزایشی به همان میزان مالیات قطعی سال 96 پرداخت می شود.

به گزارش نای قلم، محمدرضا باقر مهربان در جلسه ویژه ای که جهت آشنایی رؤسای اتحادیه های صنفی شهرستان ارومیه با شرایط دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور برای عملکرد سال 97 مشاغل در محل اتاق اصناف آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل که با رایزنی و همفکری با اتاق اصناف ایران صادر شده است، مالیات عملکرد سال 97 برخی از صاحبان مشاغل که مشمول استفاده از تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم هستند، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 96 آنها تعیین می شود.

 باقر مهربان افزود: بر این اساس، مؤدیان مشمولی که میزان مالیات قطعی عملکرد سال 96 آنها تا 2.5 میلیون تومان است، مالیات سال 97 خود را بدون هیچ افزایشی، به همان میزان مالیات قطعی عملکرد سال 96 پرداخت می کنند.

وی ادامه داد : 90 درصد اصناف و کسبه  در استان آذربایجان غربی در این گروه قرار دارند و هیچ افزایش مالیاتی را امسال تجربه نخواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه فقط برخی از صاحبان مشاغل گروه سوم مشمول استفاده از دستورالعمل مذکور هستند اضافه کرد: این مشمولان آنهایی هستند که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 97، حداکثر 828 میلیون تومان است .

معاون اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: متقاضیان استفاده از توافق مالیاتی در صورت تکمیل و ارسال فرم مربوطه که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند و صرفا مراتب قبولی دستورالعمل مذکور را با مراجعه به سایت سازمان اعلام خواهند کرد.

وی گفت: آن دسته از مؤدیان که قبلا اظهارنامه ارائه کرده اند، اگر بخواهند از دستورالعمل توافق مالیاتی امسال استفاده کنند، می توانند تا پایان خرداد ماه نسبت به این کار اقدام کنند ولی فردی که توافق کرده است دیگر نمی تواند اظهارنامه بدهد .

باقر مهربان همچنین با بیان اینکه استفاده کنندگان از تسهیلات دستورالعمل از امکان تقسیط مالیات نیز برخوردارند افزود : مؤدیانی که سال 97 نخستین سال فعالیت آنها بوده، نمی توانند از دستورالعمل توافق مالیاتی استفاده کنند و منحصرا باید اظهارنامه بدهند .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا