Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7841 ۱۳۹۸/۰۳/۱۴   ۲۲:۴۴:۱۸

در ارومیه؛
مراسم سالروز ارتحال امام راحل برگزار شد

 

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امام خمینی (ره) بی نظیرترین شخصیت در طول تاریخ است، گفت: تاثیرگذاری امام راحل ناشی از ارتباط قوی ایشان با خداوند متعال بود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امام راحل ارتباط عمیقی با خدا داشت و براین باور بود همه موجودات عالم هستی موقتی است و تنها خداوند متعال ابدی است.

وی با اشاره به اینکه خصوصیت بارز امام (ره) عبودیت بود، اضافه کرد: امام در روزهای آخر زندگی پرفروغ خود نیز از عبادت دست نکشیدند و بر روی تخت بیمارستان نیز با خدا راز و نیاز می‌کردند و همچنان روحیه خود را حفظ کرده بودند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: شعرا، فرهنگیان و اصحاب هنر نباید در سرودن اشعار در مورد امام (ره) کوتاهی کنند زیرا این امتیاز بزرگی برای استان است و باید قدمی موثر در زمینه سرودن اشعار برداشته شود.

وی بیان کرد: امام راحل از توانایی های عظیمی برخوردار بود و این ویژگی در کمتر شخصیتی وجود دارد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امام راحل از صلابت، قاطعیت و روح لطیف برخوردار بود، گفت: معمار کبیر انقلاب با صلابت در مورد «سلمان رشدی» فتوا داد و در کنار این ویژگی از روحیه لطیف نیز برخوردار بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خطاب به شاعران حاضر در مراسم گفت: اشعاری که در مدح و ثنای امام راحل گفته می شود قابل تقدیر است و بدون تردید شاعران توانمند پتانسیل ارزشمندی برای استان محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: ثبت اشعاری که در مدح امام راحل سروده شده در تاریخ این مرز و بوم ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دراین مراسم گفت: امام راحل در دورانی که کسی جرائت اظهار نظر درباره آمریکا نداشت، گفت که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»

حجت الاسلام ناصر خدایاری به تحلیل بیوگرافی، وصیت نامه و آثار امام راحل پرداخت و گفت: معمار کبیر انقلاب در اوج جریان های سیاسی نقش مهمی ایفا کرد.

وی به وصیت نامه امام راحل اشاره کرد و گفت: وصیت نامه امام راحل ۲ بند و ۱۸ مطلب دارد و در بند دوم رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمن، امداد الهی است.

خدایاری با طرح این سوال که چرا دنیا در برابر انقلاب ایران می ایستاد گفت: دشمنان انقلاب می دانستند با به روی کار آمدن انقلاب اسلامی روابط بین الملل، سیاست خارجی، تربیت و آموزش آنها سوسیالیستی و ماتریالیستی نخواهد بود بلکه برگرفته از انقلاب ایران خواهد شد.

وی بیان کرد: انقلاب ایران انقلابی الهی است و باید تلاش کنیم موانعی که می خواهند این انقلاب را از بین ببرند کنار بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: امريكا هفت تریلیون دلار در فلسطین، غزه، عراق و سوریه هزینه کرد تا جمهوری اسلامی را شکست دهد اما نتوانست زیرا انقلاب ایران الهی است و اگر حکومتی غیر الهی بود با کمترین هزینه از میان می رفت.

خدایاری انقلاب اسلامی را دارایی بزرگ ملت ایران عنوان کرد و افزود: این ثروت باید با تمام توان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به نیروهای مسلح، حوزه های علمیه، دانشگاهیان و به تک تک صنف ها پیام دارد، اضافه کرد: در دورانی که می گفتند دین افیون توده هاست دین حکومت تشکیل داد ولی همانند حکومت فرانسه، روسیه و انقلاب های دیگر نبود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: انقلاب اسلامی همتا ندارد و با بنیان های اسلامی پایه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثر بزرگ امام راحل است، گفت: اداره یک شهر یا استان در حال حاضر مشکل به نظر می رسد در حالی که این ضعف مربوط به مسیر و راه امام راحل نیست.

خدایاری به آینده نگری رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در در ۲۵ سال آینده در نقشه جهان اسراییلی وجود نخواهد داشت، گفت: رهبر انقلاب که این گونه قاطعانه سخن می گوید بدون شک از پشتوانه الهی برخوردار است.

براساس این گزارش، مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با حضور هنرمندان، شاعران و مسوولان استانی امروز در نمازخانه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این مراسم شاعران برجسته اقدام به قرائت شعر در رثای امام راحل پرداختند و همچنین مرثیه خوانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا