اخبار
کد خبر : 783 ۱۳۹۴/۰۷/۱۹   

آمایش سرزمین در روستاها شکل نگرفته است

*‌روستاها سرمنشا تولید هستند در حالی که این چرخه دچار آسیب شده است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شوراي اسلامي از اجرایی نشدن آمایش سرزمین در روستاها انتقاد کرد.

به گزارش ناي قلم، رسول خضری درگفت وگويي اظهار كرد: در سطح کشور هنوز نتوانستیم آمایش سرزمین را اجرایی کنیم و روستاها را با قابلیت‌هایشان شناسایی کنیم تا بر اساس آن بتوانیم برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

وي افزود: ‌روستاها سرمنشا تولید است و باید شهرها به عنوان مصرف کننده تلقی کرده‌اند؛ در حالی که این چرخه دچار آسیب شده است.

خضري با اشاره به نقش روستاها در بحث اقتصاد مقاومتي افزود: يكي از مباحث مهم در اقتصاد مقاومتی تقویت روستاها در راستای توانمندسازی آنها است.

وی یادآور شد:‌ با بردن امکانات و حمایت از طرح‌های روستایی و محصولات دامی و کشاورزی می‌توان اقدامات مهمی انجام داد و مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها شد.

به گفته نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شوراي اسلامي امروزه 70 درصد جامعیت کشور شهری است و 30 درصد روستایی است که این مهم بسیار باعث تاسف است،آبادی و آبادانی از روستاها آغاز شده و بسیاری از شهرها مانند تهران روستا بوده‌اند و بعدها به یک کلان‌شهر تبدیل شده است.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: روستاهای استان آذربایجان غربی دارای توانمندی‌‌ها و قابلیت‌های خوبی است به گونه‌ای که شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر دارای 90 هزار هکتار جنگل دارد و بهترین مکان برای گردشگری و چرای دام‌ها است که به آن توجهی نمی‌شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا