اخبار
کد خبر : 7829 ۱۳۹۸/۰۳/۱۲   ۲۲:۱۸:۰۲

فرصت ۳ ماهه تابستان هدر نرود؛
غنی سازی اوقات فراغت نوشدارویی برای کنترل هیجان‌های جوانان

 

غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان به منظور تقویت نشاط و شادابی، پویایی و جلوگیری از آسیب اجتماعی، در حالی که به تعطیلی مدارس نزدیک می شویم، باید با برنامه ریزی دقیق، کارشناسی و راهبردی در دستور کار نهادها و مسوولان مرتبط باشد.

جوانان و نوجوانان متناسب با ویژگی ذاتی که خداوند در وجود آنها نهاده در این سنین بیش از گروه‌های سنی دیگر میل به رقابت داشته و به دنبال شور و هیجان هستند از این رو در زمان فراغت از تحصیل و تعطیلات تابستانی بیش از هر زمان دیگر در خطر آسیب هستند.

فراغت زیاد و طی کردن این اوقات بدون برنامه مفید و اثربخش باعث بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود و غنی سازی اوقات فراغت نوشدارویی برای کنترل و هدایت هیجان‌های قشر حساس نوجوان و جوان جامعه است.

اوقات فراغت در جوانان و نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که جوانان قشر آینده ساز کشورند و سرنوشت آنها با سرنوشت جامعه گره خورده است و استفاده صحیح از اوقات فراغت موجب رشد و شکوفایی فرد در زندگی فردی و اجتماعی و استفاده نادرست از این فرصت طلایی عامل بروز مشکلات و خسارت‌های جبران ناپذیری در بخش فردی و اجتماعی می‌شود.

البته باید این نکته مد نظر قرار بگیرد که جامعه در حال گذار از دوره سنتی به دوره‌ای متکی به فناوری ارتباطات نوین است و با توجه به این تغییر باید برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت متناسب با نسل امروز انجام شود و بدون شک گذران صحیح اوقات فراغت افزایش بازدهی کار را به ارمغان می‌آورد.

به گفته کارشناسان، توجه بیش از پیش در برنامه ریزی ها برای برگزاری کلاس‌های ورزشی و فرهنگی زمینه‌ای برای کنترل و هدایت هیجانات جوانان و نوجوان است و نتیجه این کنترل و هدایت هیجانات، داشتن جامعه سالم و پویا است.

مریم مروی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا