Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7827 ۱۳۹۸/۰۳/۱۲   ۲۱:۴۵:۱۹

رئیس دادگستری کل استان آذربایجان غربی تاکید کرد
ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان در کوتاه‌ترین زمان

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمان در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و گفت: وقتی اطلاعات کامل از مجرمان در دسترس باشد مجال ارتکاب جرم برای آنان به وجود نمی‌آید و امکان کنترل آن‌ها بیشتر می‌شود.

 به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در جلسه کنترل مجرمان حرفه‌ای، امنیتی و سابقه دار اظهار داشت: باید مجرمان خطرناک به طور کامل تحت کنترل باشند و یک هماهنگی و وحدت رویه در این جلسات برای کنترل مجرمان ایجاد شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم، تشکیل پرونده شخصیت برای مجرمان است که می‌تواند بسیار مهم بوده و در کنترل، تعقیب و مجازات مجرمین موثر باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: داشتن پرونده شخصیت کمک می‌کند که دادستان‌ها از مجازات‌های تکمیلی در خصوص مجرمان سابقه دار به نحو مطلوب استفاده کند و پیشنهاد استفاده آن را به دادگاه بدهند.

این مقام قضائی بیان کرد: باید مراکز مراقبت خروج از زندانیان تقویت شوند تا پس از خروج زندانیان سابقه دار آن‌ها را رصد کرده و به اعمال و رفتارشان تسلط داشته باشد و هرجایی لازم شد اقدامات کنترلی، اصلاحی و بازپروی یا تعقیبی را انجام بدهند و همچنین باید ارتباطات مجرمان را تحت نظر داشته و از ارتباط آن‌ها با افراد سالم و احتمال سرایت اعمال مجرمانه به قشر سالم به ویژه جوانان پیشگیری شود.

گروسی با تاکید به تکمیل بانک اطلاعاتی مجرمین در اسرع وقت، گفت: وقتی اطلاعات کامل از مجرمان در دسترس باشد مجال ارتکاب جرم برای مجرمین به وجود نمی‌آید و امکان کنترل آن‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: باید محیط‌های جرم زا را برای مجرمان ناامن کنیم و از هماهنگی و تجمع مجرمین برای ارتکاب جرم جلوگیری و تلاش کنیم که قبل از ارتکاب جرم مجرمان شناسایی و امکان ارتکاب جرم توسط آنان را کاهش دهیم.

گروسی در پایان گفت: باید در اصلاح و بازپروری مجرمان هم تلاش‌هایی صورت گیرد چرا که مجرمان هم افرادی از این جامعه هستند و دارای خانواده هستند پس باید در جهت اصلاح و بازگشت آن‌ها به جامعه اقداماتی صورت گیرد.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا