اخبار
کد خبر : 7822 ۱۳۹۸/۰۳/۱۲   ۱۹:۴۸:۰۴

معاون استاندار تاکید کرد؛
برنامه ریزی برای خرید محصول توسط کارخانجات آذربایجان غربی

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: باید از هم اکنون برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای خرید محصول به صورت بهداشتی توسط کارخانجات استان و ارسال مازاد محصول به کارخانه های استان های همجوار را داشته باشیم.

 به گزارش نای قلم، رضا حسینی در جلسه ساماندهی مراکز خرید محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: باید ساختاری منسجمی برای نحوه دریافت محصول توسط کارخانجات صنایع تبدیلی با مشارکت بخش خصوصی و تعاون روستایی برای تعیین محل دپوی محصولات با رعایت ملزومات بهداشتی تعریف و برنامه ریزی شود.

وی در ادامه بر تقویت صندوق ضمانت، اطلاع رسانی لازم به باغداران استان جهت اجرای طرح ساماندهی مراکز خرید محصولات کشاورزی و ممنوعیت انباشت سیب صنعتی در کنار جاده ها از طریق صدا و سیما و مراکز خدمات جهاد کشاورزی در شهرستانها  تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سیب درختی در استان تولید شود که ساماندهی مراکز خرید سیب صنعتی در کنار جاده ها در این راستا ضروری است و در این زمینه از توان بخش خصوصی و سازمان تعاون روستایی برای خرید بهداشتی میوه های فصلی و سیب درختی بهره گیری خواهد شد.

رسول جلیلی افزود: فواصل مراکز خرید باید جهت رفاه حال باغداران استان از نظر تراکم در یک منطقه باید رعایت شود و تمهیدات لازم به منظورصدور مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان های واجد شرایط فراهم شده است .

جلیلی تصریح کرد: به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل های جمع آوری سیب زیر درختی و سایر محصولات باغی و زراعی، مصمم هستیم که امسال با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی موضوع جمع آوری سیب زیردرختی در مسیر جاده ها و انتقال به کارخانجات صنایع تبدیلی به طور جدی ساماندهی شود.

در این جلسه مشاور اجرایی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گزارشی از روند استعدادیابی مراکز جمع آوری سیب صنعتی و بازار چه های فروش و عرضه محصولات کشاورزی در ارومیه و شهرستان های سیب خیز استان را ارائه کرد.

در ادامه در خصوص مکان یابی جهت ایجاد مراکز خرید سیب صنعتی در شهرستان ارومیه و سایر شهرستانهای سیب خیر استان، آسیب شناسی و استفاده از تجربیات سنوات گذشته و احصا و رفع موانع و مشکلات موجود توسط اعضای حاضر در جلسه بحث و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا