اخبار
کد خبر : 7821 ۱۳۹۸/۰۳/۱۲   ۱۹:۴۸:۰۴

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي:
بخشی نگری مانع توسعه / اولویت بندی ها به خوبی انجام نمی گیرد

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي با بیان اینکه بخشی نگری مانع توسعه استان است، گفت: اولویت بندی ها به خوبی انجام نمی گیرد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی خبری اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان در سال گذشته پروژه های توسعه بیمارستان مطهری، کلنیک تدبیر، بخش قلب بیمارستان طالقانی، بیمارستان 216 تختی امام خمینی (ره) خوی و توسعه بیمارستان 220 تخت خوابی امام خمینی (ره) ارومیه با اورژانس افتتاح شد که شاخص تخت بیمارستانی به 1.5تخت به ازای هزار  نفر جمعیت رسید .

وی افزود: پروژه  بیمارستان 300 تخت خوابی زنان در اردیبهشت سال 96 کلنگ زنی و مرداد ماه همان سال شروع به کار شد و مرداد امسال دومین سال ساخت رو سپری خواهد کرد که اگر کمبود اعتبار حل شود در هفته دولت قابل افتتاح است.

آقازاده اظهار کرد: برای پروژه بیمارستان تخصصی زنان 70 میلیارد تومان هزینه شده و بدهی 21 میلیارد تومانی نیز به پیمانکار داریم و برآورد ما برای ادامه پروژه 70 میلیارد تومان دیگر است که اگر 45 میلیارد آن به صورت علی الحساب پرداخت شود تا هفته دولت افتتاح می شود.

به گفته وی تجهیزات این بیمارستان نیز 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که وزارت بهداشت تامین می کند و در حال پیگیری است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي اذعان کرد: مشکل ما ساخت پروژه است نه تجهیز آن چون هر بیمارستانی که افتتاح می شود وزارت بهداشت آن را تجهیز می کند.

آقازاده در ادامه به سایر پروژه های بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: به غیر از این در  ارومیه پروژه بیمارستان 600 تختخوابی قابل توسعه به هزار تخت، بیمارستان روان پزشکی و بیمارستان سوانح و سوختگی است که تمام این ها معطل زمین واقع در جهتلو هستند که طبق استاندار 26 هکتار از آن زمین برای بیمارستان اختصاص می یابد که البته آینده نشان خواهد داد که کل آن زمین باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان قرار داده می شد ولی بخش نگری این اجازه را نداد و اولویت بندی خوب انجام نگرفت که بگوئیم ما در این شهر نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت .

وی گفت: اگر 26 هکتار زمین را تحویل ما بدهند بیمارستان 600 تختخوابی، بیمارستان روانپزشکی و بیمارستان سوانح و حوادث را تحویل مشاور می دهیم .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي افزود: بیمارستان مهم دیگر بیمارستان آیت اله خویی است که در حال حاضر  98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقازاده تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز 21 میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار از آنجایی که تجهیزات آن آماده است در هفته دولت افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در شمال استان بیمارستان سلماس که در دست راه و شهرسازی است 18 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیمارستان 64 تختخوابی چالدران نیز افتتاح شده و بیمارستان پلدشت راه اندازی شده است .

 به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي، در جنوب استان بیمارستان نقده که توسط رئیس جمهور کلنگ زنی شد 15 درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان اشنویه 64 درصد، بیمارستان پیرانشهر 64 درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان بوکان و شاهیندژ 64 درصد و بیمارستان تکاب 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: با افتتاح تمام این بیمارستان ها شاخص تخت ما در سطح کشور به 2.4 می رسد که با توجه به رشد جمعیت در استان نیاز به تخت همچنان وجود دارد .

آقازاده افزود: هر چند ارتقای این شاخص ها را داریم ولی نیاز است که برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا