اخبار
کد خبر : 7815 ۱۳۹۸/۰۳/۱۰   ۱۶:۴۲:۱۶

خطیب جمعه ارومیه:
اساتید دانشگاه ها نکات کور اقتصادی را شناسایی کنند

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: اساتید دانشگاه و دانشجویان باید مشکلات جامعه را حل و نکات کور اقتصادی را شناسایی کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: اگر چه پیشرفت های دانشگاه ها قابل انکار نیست و به قله های علمی رسیده یا نزدیک شده ایم اما مشکلات اخلاقی و فرهنگی نیز در این محیط علمی وجود دارد که مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبری مباحث فرهنگی و اخلاقی دانشگاه با مشکل مواجه است و باید برای عوض کردن این محیط اقدام شود.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مسؤولان دانشگاه و شورای عالی فرهنگی وارد عمل شوند و مطالبه‌های رهبری را بررسی و اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی قدس و قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز اظهار داشت: مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قبله اول مسلمانان یک وظیفه شرعی برای جهان اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: برپایی چنین راهپیمایی باشکوه و باصلابت نشان دهنده تبعیت از فرامین حضرت علی (ع) در دفاع از مظلومان و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل است.

وی ادامه داد: شرکت در راهپیمایی روز قدس دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و مصداق وصیت حضرت علی در حمایت از مظلوم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام این که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مذاکره با آمریکا معنایی ندارد، اظهار داشت: همگان باید در مقابل فشارهای آمریکا مقاومت کنیم و در صورت محقق شدن این امر پیروزی نهایی با ملت ایران خواهد بود.

امام جمعه ارومیه همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی باید باشکوه و عظمت خاص برگزار شود چرا که ایشان شخصیت بزرگ جهان اسلام هستند و اندیشه های وی مبانی انقلاب را تشکیل داده است.

وی به سالگرد ۱۵ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: در چنین روزی ۱۵ هزار نفر توسط رژیم پهلوی بخاطر دستگیری امام راحل به خاک و خون کشیده شدند که نباید این برگ از تاریخ بدست فراموشی سپرده شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ساری و جاری باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا