اخبار
کد خبر : 781 ۱۳۹۴/۰۷/۱۸   

هرگز فکر توقف ترانزیت از مرز ترکیه را نداریم

* حرکت کامیون‌های ایرانی تنها از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری گفت: با وجود مشکلات اخیر ایران هرگز فکر توقف ترانزیت از مرز ترکیه را ندارد.

به گزارش نای قلم، محمدجواد عطرچیان در گفت و گو با ایسنا، با تشریح آخرین وضعیت عبور و مرور کامیون‌های ایرانی در مرز مشترک با ترکیه اظهار کرد: در حال حاضر رفت و آمد کامیون‌های ایرانی تنها در یکی از نقاط مرزی با ترکیه در جریان است

وی اضافه کرد: ‌دولت ترکیه با توجه به مشکلات و مسائل داخلی مجبور به بستن دو مرز رازی و سرو شده و از این رو حرکت کامیون‌های ایرانی تنها از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود.

عطرچیان ادامه داد:‌ حرکت در این مسیر مرزی شکلی عادی دارد و ایران آماده است در صورت فراهم شدن امنیت دوباره در خاک ترکیه از طریق دیگر مرزها نیز عبور کامیون‌ها را داشته باشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره وضعیت مسیرهای جایگزین ترکیه نیز توضیح داد:‌ با توجه به حجم بالای کالاهای ترانزیتی از سمت ایران به کشورهای اروپایی، در کشور همواره بحث استفاده از مسیرهای مختلف مطرح بوده است. بهره بردن از خاک ارمنستان و آذربایجان و رسیدن به دریای سیاه سپس اروپای غربی یکی از این مسیرهاست.

عطرچیان افزود:‌ مسیرهای جایگزین که در برخی محورها فعال هستند تنها از این رو مطرح می‌شوند که امکان تنوع بخشیدن به محورها و بالا بردن انتخاب‌ها را داشته باشند.

به گفته وی با توجه به ماهیت اقتصادی این ترددها و البته فعالیت بخش خصوصی در این عرصه این صاحبان بار هستند که ترجیح می‌دهند کالای خود را در مسیرهای مختلف حمل کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری خاطرنشان کرد:‌ ایران همواره اعلام کرده آماده است در راستای بهبود وضعیت ترانزیت گام‌های محکمی در رابطه با همسایگانش بردارد و در صورت بر قرار شدن امنیت در مسیرهای مختلف محموله‌های ترانزیتی را جابه جا کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا