اخبار
کد خبر : 78 ۱۳۹۴/۰۴/۰۱   

اصناف 17.5 درصد توليد ناخالص ملي را برعهده دارند

* 100 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اصناف 17.5 درصد توليد ناخالص ملي را برعهده دارند.

به گزارش ناي قلم، جعفرصادق اسکندری ظهر امروز در مراسمي كه به مناسبت روز ملي اصناف برگزار شد، اظهار كرد: در شرايط حاضر 100 هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند كه از مجموع آن‌ها بيش از 87 هزار واحد دارای پروانه کسب بوده و از این تعداد 28 هزار و 500 واحد در ارومیه فعال هستند.

وي افزود: این واحدها در قالب 17 اتاق اصناف و 257 اتحادیه صنفی ساماندهی شده‌اند.

اسكندري از اصناف و بازاریان به عنوان حامیان همیشگی ارزش‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بدون شک نقش بی بدیل اصناف کشور  بر کسی پوشیده نیست، این تشکل مردمی در همه ادوار بوده و نقش موثر و تأثیرگذاری در کشور داشته و دارد.

وي اضافه كرد:  اصناف به عنوان بزرگ‌ترین بخش اقتصادی در کشور فعالیت می‌کند و با یک برنامه ریزی اصولی و مدون، از پتانسیل عظیم آن می‌توان برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال در کشور استفاده بهینه كرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، اتاق اصناف شهرها هم برای رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و از جمله بیکاری اهمیت زیادی برای کشور دارند در این شرایط  اقتصادی می‌توان از توانمندی‌های این اتاق‌ها، راهبردی برای اقتصاد اسلامی تدوین و شرایط را برای شکوفایی اقتصاد و کار در جامعه  تسهیل كرد.

اسكندري ادامه داد: اصناف برای تحقق اهداف عالیه کشور، حضور منسجم و قوی اصناف در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور ضرورتی انکار پذیر است، هرچه از بازار شهرها حمایت  شود به همان اندازه پیشرفت و شکوفایی تولید و صنعت کشور امکان پذیر می‌شود.

 وی به برنامه ریزی این سازمان برای ایجاد تحولات اساسی در حوزه اصناف استان اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های صنفی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، شناسایی و ساماندهی واحدهای صنفی تولیدی در قالب شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی تخصصی و تقویت جایگاه تشکل‌های صنفی از مهم‌ترین برنامه های این سازمان در راستای توسعه بخش اصناف استان هستند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا