اخبار
کد خبر : 7799 ۱۳۹۸/۰۳/۰۶   ۲۱:۴۹:۵۲

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه:
سالانه 60 هزار پرونده کیفری وارد دادسرای ارومیه می شود

 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: سالانه 60 هزار پرونده کیفری وارد دادسرای ارومیه می شود.

به گزارش نای قلم، مصطفی حبیبی در گفتگویی اظهار داشت: اگر به طور میانگین برای هر پرونده 2 نفر(شاکی و متهم) وارد دادسرا شود یعنی 120 هزار نفر برای یکبار به دادسرا مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: این تعداد مراجعه در صورتی است که افراد یک بار برای دعاوی خود به دادسرا مراجعه کنند و این در حالی است که تعداد مراجعه بیش از این است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه اضافه کرد: با این فرهنگ می توان مسائل را به صورت ریش سفیدی و پادرمیانی بزرگان حل و فصل و از مراجعه افراد به دادسراها جلوگیری کرد.

این مقام قضائی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از معضلات امروز جامعه است، بیان کرد: طی سال گذشته 970 فقره پرونده در خصوص فضای مجازی در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی گفت: 329 مورد از این پرونده ها مربوط به رعایت نکردن عفت و خیانت در فضای مجازی بود.

حبیبی تاکید کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی موجب فروپاشی خانواده ها می شود و باید دقت لازم در این خصوص را داشته باشیم.

وی بیان کرد: مواد مخدر از دیگر معظلات جامعه بوده و حدود سه تن مواد مخدر در سال گذشته در استان کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت سه هزار و 24 نفر معتاد جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج کنیم تا شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی در جامعه نباشیم زیرا یکی از اولویت های قوه قضاییه کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا