Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7761 ۱۳۹۸/۰۲/۳۰   ۱۹:۰۵:۲۹

شهردار ارومیه:
مبادی ورودی ویترین هویت تاریخ شهری/ حاشیه‌های خارج از محدوده شهر زیباسازی می‌شوند

 

ورودی هر شهر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری بالایی در معرفی صحیح آن شهر، جاذبه‌های گردشگری و شناسایی مفاخر و مشاهیر آن و هم چنین عرض خیرمقدم به مسافرین و رهگذران داشته باشد.

ورودی هر شهرستان به عنوان پیشانی آن شهر مورد توجه و دقت مسافران و رهگذران است که باید نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدامات اساسی صورت گیرد بنابراین ورودی هرشهر باید طبق ضوابط شهری به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی‌های آن شهر باشد.

اهمیت ورودی های شهر آن قدر مهم است که هر ورودی با نماد و ویژگی‌های خاص خود می تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند.

شهرستان ارومیه از جمله شهرستان‌هایی است که نقاط گردشگری زیادی را در خود جا داده است اما متاسفانه تاکنون برای ورودی‌های این شهرستان هیچ گونه اقدام اساسی که به جدیت پیگیری شود صورت نگرفته است.

این در حالی است که در بدو ورودی‌های این شهرستان ناگهان با تصاویری نظیر تعمیرگاه‌های خودرویی، انبارها، گاراژه‌ها، مواجه می شوید که نه تنها نشانی از هویت شهری ندارد بلکه تاثیر ناخوشایندی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند.

از این رو، به گفته شهردار ارومیه حاشیه‌های خارج از محدوده شهر ارومیه در راستای تحقق ارومیه شهر گردشگری برتر اصلاح و زیباسازی می‌شوند.

محمد حضرت پور می گوید: ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه با هدف سهولت در ترافیک شهری و همچنین در راستای زیباسازی سیما و منظر شهر با احداث پل‌های زیرگذر و روگذر انجام شده است.

وی می افزاید: در حال حاضر ساماندهی حاشیه‌های خارج از محدوده شهر ارومیه که نمای شهر را نامناسب جلوه می‌دهند برای زیباسازی و ساماندهی مطابق با هویت تاریخی شهر در اولویت کاری شهرداری ارومیه قرار گرفته است.

شهردار ارومیه تصریح می کند: در سال جاری تعریض خیابان‌ های منتهی به داخل شهر و پیاده‌روسازی در برنامه‌های کاری شهرداری قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم ورودی های شهری از سمت جاده مهاباد از پل امامزاده، جاده سلماس از دانشگاه آزاد تا محدوده قانونی شهر، جاده اشنویه تا پل آذربایجان، جاده بند تا دانشگاه صنعتی که از لحاظ سیما و منظر جلوه نامناسبی دارند براساس اهداف پیش بینی شده در سند توسعه شهری ساماندهی و زیباسازی شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا