اخبار
کد خبر : 7760 ۱۳۹۸/۰۲/۳۰   ۱۹:۰۵:۲۹

نمایندە سردشت و پیرانشھر در مجلس:
نبود نظارت‌های دقیق/ گرانی از بحث برانگیزترین پدیده های اقتصادی است

 

بدون تردید یکی از مولفه های اساسی در میزان و ضریب موفقیت اقتصادی کشور از نظر بسیاری از کارشناسان و تقریبا تمامی افراد و گروه های عام جامعه معطوف به ثبات قیمت ها و میزان ضریب گرانی می شود.

گرانی را می توان یکی از بحث برانگیزترین پدیده های اقتصادی عنوان کرد، به تعبیر دیگر هر آنچه سرعت و روند گرانی کالا شتاب بیشتری به خود می گیرد به همان میزان ذهنیت و تصور سوء مدیریت از منظر اقتصادی در اذهان و افکار عمومی پررنگ تر می شود.

بدون تردید سیاست های اقتصادی در کاهش تورم و یا ثابت ماندن آن و همچنین افزایش درآمد عمومی جامعه، حمایت از دهک های ضعیف جامعه (با اتکای به تدابیر هوشمندانه مبتنی بر توانمندسازی آنها ) نقش بسزایی را در بهبود معیشتی جامعه ایفا می کند .

در این میان با وجود مشکلات و نارسایی های متعدد اقتصادی که در زمان های مختلف شدت و ضعف داشته است که البته بسیاری از آنها نیز ریشه در گذشته دارند، نمی توان این واقعیت را کتمان کرد که در برخی موارد رویکرد و نگاه اقتصادی جامعه نسبت به یک کالا و یا محصولی خاص در افزایش قیمت آن بی تاثیر نبوده و نیست.

نمایندە سردشت و پیرانشھر در مجلس شورای اسلامی می گوید: در حال حاضر که شاهد این همه حجم از تورم و گرانی هستیم، ۹۹ درصد آن ناشی از سوء مدیریت ها و تحریم های داخلی است.

رسول خضری در خصوص کاهش اقلام مصرفی در فروشگاه ها با بیان اینکه تورم، گرانی و تحریم‌های داخلی مردم را عصبانی کرده است، می افزاید: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی بر ایران وارد می‌شد ولی بحث گرانی و تورم نداشتیم در حال حاضر که جنگی نیست ما شاهد این همه حجم از تورم و گرانی هستیم که ۹۹ درصد آن ناشی از سوء مدیریت های داخلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد: نبود نظارت‌های دقیق دولت و مجلس باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی شده به این نحو که مجلس قانونگذاری و وظیفه اصلی نظارت را بر عهده دارد که به نظر من در این مورد کوتاهی کرده است و دولت نیز در حوزه مدیریت بسیار عملکرد ضعیفی داشته است.

خضری تصریح می کند: برای برون رفت از شرایط فعلی وزارتخانه های اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت نقش کلیدی دارند زمانی که وزارت بازرگانی از صنعت و معدن جدا بود عملکرد بهتری داشت که در حال حاضر به علت گستردگی موضوعات و حوزه‌ها وزیر صمت زمان کافی برای رسیدگی به این مجموعه را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان می کند:حدود یک درصد جمعیت جهان و شش درصد ثروت دنیا در کشور ماست ولی به دلیل تحریم های داخلی و ضعف مدیریت در کشور شاهد افزایش روز به روز قیمت اقلام هستیم ابزار نظارتی مجلس کم نیست و می تواند از طریق سوال، استیضاح، گزارش از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور ورود کند و باید از ظرفیت‌های مجلس برای بهبود شرایط فعلی جامعه استفاده کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا