اخبار
کد خبر : 776 ۱۳۹۴/۰۷/۱۸   

توسعه راه های مرزی آذربایجان غربی؛ فرصت طلایی برای سرمایه گذاران

* بیشتر روستاهای بالای 50 خانوار روستایی استان بهسازی و آسفالت شده است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امتیازهای ویژه ای از جمله واگذاری اراضی، تغییر کاربری در حریم محورها و بازگشت درآمدها از طریق عوراضی برای سرمایه گذاران در عرصه ساخت و توسعه محورهای منتهی به پایانه های مرزی به ویژه مرز بازرگان، رازی – خوی، تمرچین و سرو  اعطا می شود.

به گزارش نای قلم، خلیل محبت خواه در گفت و گویی اظهار کرد: استانداردسازی محورهای منتهی به پایانه های مرزی به عنوان شاخص ترین ظرفیت اقتصادی برای سرمایه گذاران محسوب می شود.

وی ادامه داد: امتیازهای ویژه ای از جمله واگذاری اراضی، تغییر کاربری در حریم محورها و بازگشت هزینه ها از طریق عوراضی برای سرمایه گذاران در عرصه ساخت و توسعه محورهای منتهی به پایانه های مرزی به ویژه مرز بازرگان، رازی – خوی، تمرچین و سرو  اعطا می شود.

محبت خواه با بیان اینکه معافیت سرمایه گذاران در منطقه آزاد ماکو و پایانه مرزی تمرچین از عوارض و مالیات برای دریافت پروانه های ساختمانی از دیگر تسهیلات ارتقای سرمایه گذاری در مناطق مرزی است، تاکید کرد: در صورتی که بازگشت هزینه ها از طریق عوراضی در بازده زمانی مشخص محقق نشود، بخش دولتی مابقی هزینه ها را پرداخت  خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ساخت 280 کیلومتر بزرگراه در محدوده های جاده های استان خبر داد و گفت: احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب از جمله این پروژه هاست که 60 درصد پیشرفت اجرایی دارد.

محبت خواه یادآور شد: وجود یک هزار و 900 کیلومتر راه مرزی در آذربایجان غربی ظرفیت و توانمندی های اقتصادی این استان را برجسته کرده است.

وی با اشاره به آسفالت چهار هزار کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بیشتر روستاهای بالای 50 خانوار روستایی استان بهسازی و آسفالت شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا