اخبار
کد خبر : 7745 ۱۳۹۸/۰۲/۲۸   ۲۰:۳۱:۴۳

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:
حدود ۳۰ درصد محصولات در استان تبدیل به ضایعات می شود

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش سالانه تولید محصولات کشاورزی در استان در حدود ۳۰ درصد محصولات تبدیل به ضایعات می شود.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در جلسه بررسی منابع اعتباری استان برای توسعه بخش کشاورزی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با افزایش سرمایه گذاری و مدیریت بهینه منابع اعتباری در بخش کشاورزی می توان به میزان قابل توجهی از ایجاد ضایعات جلوگیری کرد.

وی افزود: امسال توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار و توسعه دامداری‌های بزرگ مقیاس در حدود هشت هزار راس و توسعه کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و زعفران در دستور کار سازمان قرار دارد.

 جلیلی ادامه داد: تمرکز جهاد کشاورزی استان بر توسعه واحدهای گلخانه ای و کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: 288 میلیارد تومان اعتبار مصوب در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ در راستای توسعه فعالیت های کسب و کار به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است .

 این مسئول خاطرنشان کرد: یک فضای جدیدی در حوزه توسعه تولید در محیط های کنترل شده در بخش کشاورزی فراهم شده است که می توان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این زمینه از این فرصت به وجود آمده در جهت ارتقای رونق تولید در بخش کشاورزی و همزمان رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

 جلیلی ادامه داد: با توجه به افزایش بارش های مطلوب بهاره متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلی متر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته است و در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز از ۷۱ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی جایگاه مهمی در اقتصاد استان دارد و از این رو اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش برای مدرن سازی آن به حمایت دولت نیاز دارد، در سال‌های گذشته مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش کشاورزی آذربایجان غربی کمتر از پنج درصد است.

این مسئول گفت: تکیه بر شیوه‌های نوین و علمی در کسب‌وکار حوزه کشاورزی، از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا