اخبار
کد خبر : 774 ۱۳۹۴/۰۷/۱۸   

روش های سنتی کتابخوانی جوابگوی نیازهای جوانان نیست

* نباید گسست علمی در دانش آموزان وجود داشته باشد

استاندار آذربایجان غربی گفت: روش های سنتی کتابخوانی در دنیای امروزی جوابگوی نیازهای جوانان و نوجوانان نیست چرا که آنها از فضای مجازی هم اکنون بیشتر استفاده می کنند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت" در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: تهیه منابع کتابخانه های مدارس در استان باید کاملا هدفمند، هوشمندانه و برنامه ریزی شده باشد.

وی افزود: تربیت دانش آموزانی با منابع اطلاعاتی غنی در آموزش و پرورش نباید فراموش شود و توسعه کتابخوانی می تواند گام مهمی در این زمینه باشد.

سعادت اظهار کرد: نسل آینده ساز ایران اسلامی نباید نسلی بدون بنیه های قوی علمی و فاقد اطلاعات باشد چرا که گسترش مشغله و سرگرمی های جدید می تواند مانعی در مسیر تحصیل عادی و روزمره دانش آمزان و مطالعات کمک درسی آنها باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید گسست علمی در دانش آموزان وجود داشته باشد و ما نباید اجازه دهیم تا ذهن کودکان در اوقات فراغت با مطالب غیرمفید و بلااستفاده پر شود.

وی اظهار کرد: همواره از بودجه ها و اعتبارات مختلف می توان درصدی صرفه جویی کرد و در اختیار کتابخانه های آموزش و پرورش قرار داد.

سعادت با بیان اینکه شاید خرید کتاب برای همه خانواده ها مقدور نباشد ، گفت: حرکت در مسیر کمک به تجهیز کتابخانه ها حرکتی تاثیرگذار با نتایج مطلوب است که در آینده می توان شاهد دستاوردهای این حرکت بود.

وی با اعلام آمادگی خود و مجموعه استانداری برای تجهیز کتابخانه های مدارس و تامین منابع آنها اضافه کرد: دانش آموزان نیازمند تقویت بنیه های علمی و آموزشی هستند و در زمینه کتاب های درسی و کمک درسی و منابع مربوط به آنها آماده یاری آموزش و پرورش هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا