اخبار
کد خبر : 7730 ۱۳۹۸/۰۲/۲۵   ۲۰:۵۹:۰۹

یادداشت؛
وضعیت متزلزل اصلاح‌طلبان در بین افكار عمومی

 

قرار است انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در دوم اسفندماه برگزار شود اما نظرسنجی‌‌های رسمی نشان می‌دهد انتخابات امسال در شرایطی باب طبع طیف اصولگرا برگزار خواهد شد به جز اینكه حوادثی منجر به این شوند كه مشاركت مردم بالا برود.

طبق سابقه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، در صورت مشاركت پایین مردم، برنده انتخابات همواره اصولگرایان بوده‌اند و با توجه به كارنامه ضعیف و تقریبا مردودی لیست امید در مجلس كنونی و همچنین عملكرد ضعیفتر دولت‌های روحانی كه با حمایت اصلاح‌طلبان روی كار آمد، بسیاری از فعالان سیاسی پیش‌بینی می‌كنند كه طیف اصلاحات شكست سنگینی را در انتخابات آینده در پیش رو خواهد داشت.

در همین راستا از هم اكنون و با آشكار شدن وضعیت متزلزل اصلاح‌طلبان در بین افكار عمومی، تعدادی از فعالان این طیف به فكر چاره افتاده‌اند. برخی رسما می گویند نباید در انتخابات اسفند 98 لیست داد و برخی معتقدند حتما باید لیست داد و در همین زمینه از یكی دو هفته اخیر تلاش‌‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی خود را هم آغاز كرده‌اند.

به نظر می‌رسد، ضعف توام تشكیلاتی، كمبود بینش سیاسی و نداشتن ادبیات و گفتمان فاخر دامن چهره‌های به اصطلاح‌ اصلاح‌طلب، را به شدت فرا گرفته است. افكار عمومی، آنان را به یك جریان فرصت‌طلب و منفعت‌جو می‌نگرد كه طی سالیان اخیر درد و رنج مردم را نادیده گرفته و تمام قد از عملكرد ضعیف مدیران اجرایی كشور حمایت تمام‌قد نموده‌اند. به همین دلیل روند شكست این طیف در انتخابات آتی مجلس، حتمی‌تر می‌نماید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا