اخبار
کد خبر : 7724 ۱۳۹۸/۰۲/۲۳   ۱۸:۱۵:۲۲

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی خبر داد؛
تامین زیرساخت های اینترنت پهن باند مراکز و خانه های بهداشت روستاهای استان

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در صورت ارائه لیست روستاهای دارای مشکل ارتباطی آماده تسریع در تامین زیرساخت های اینترنت پهن باند مراکز و خانه های بهداشت مناطق مورد نظر هستیم.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه بررسی مشکلات اینترنت پهن باند مراکز و خانه های بهداشت روستاهای استان، اظهار کرد: از جمله برنامه و سیاست های وزارت ارتباطات در روستاها برای تحقق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار برای ارائه چهار خدمت سلامت، مالی، آموزش و کشاورزی است.

وی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات برای تامین زیرساخت های اینترنت پهن باند روستاها افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان از طریق طرح همت پوشش می یابد .

جلیلی نژاد با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات دستگاه های اجرایی و خدمت رسان عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه تامین زیرساخت های ارتباطی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته برای ارائه چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در این راستا تلاش های قابل توجهی در روستا های آذربایجان غربی صورت گرفته است.

مدیر کل ICT استان با اشاره به الکترونیکی شدن پروندهای سلامت روستائیان اظهار کرد: یکپارچه سازی اطلاعات سلامت امکان ارایه خدمات بهتر بهداشتی - درمانی و مدیریت بهتر نظام سلامت از مزایای این طرح است که در این راستا شرکت "های وب" پیمانکار وزارت ارتباطات قرارداد تامین و تجهیز اینترنت پرسرعت 238 مرکز وخانه بهداشت آذربایجان غربی را با دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد کرده و در حال تجهیز و برقراری ارتباط است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم در این جلسه با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های ارتباطی مراکز و خانه های بهداشتی روستاها گفت: برای تحقق نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده نیازمند الکترونیکی کردن مراکز و خانه های بهداشت هستیم که تامین زیرساخت های ارتباطی آن بسیار ضروریست.

رسول انتظارمهدی افزود: طبق قرارداد دانشگاه علوم پزشکی با شرکت "های وب" برای تامین زیرساخت ارتباطی  238 مرکز و خانه بهداشت آذربایجان غربی 124 واحد آن متصل به سامانه سیب شده و 114 واحد آن باقیمانده که 16 مرکز خدمات بهداشتی در اولویت ما قرار دارد.

در این جلسه که با حضور نماینده شرکت "های وب" برگزار شد مقرر شد ظرف 48 ساعت لیست کامل مراکز و خانه های بهداشت روستایی از طریق اداره کل به شرکت اعلام و شرکت "های وب" تا پایان خرداد متعهد به برقراری ارتباط آنها با اولویت اعلامی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا