اخبار
کد خبر : 772 ۱۳۹۴/۰۷/۱۸   

زمینه دسترسی جوانان به کتاب های متناسب با نیازهای روز فراهم شود

* کلمه و نام کتاب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین است

"حمایت از ناشران، زمینه دسترسی آسان تر جوانان به کتاب فراهم شود، برپایی نمایشگاه‌های کتاب بستر دسترسی آسان مردم به کتاب‌های جدید را فراهم می‌کند و ..." اینها بخش‌های مهمی از صحبت‌های استاندار آذربایجان غربی بود که امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ارومیه عنوان شد.

قربانعلی سعادت، که به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیرکل فرهنگی اجتماعی اش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ارومیه شرکت کرده بود، افتتاح نمایشگاه را تبریک گفت و با خود کتاب صحبت‌هایش را آغاز کرد.

او با اشاره به اینکه کلمه و نام کتاب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین است، گفت که با کتاب، قرآن، آیات و کلمات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، واقعیت اسلام برای جهانیان تبیین شده است.

سعادت با بیان اینکه مسیر هدایت بشر و آنچه برای زندگی متعالی مورد نیاز بوده در قرآن کریم وجود دارد، اظهار کرد که الگوبرداری از قرآن کریم و سیره معصومین (ع) بهترین شیوه و سبک زندگی را به همراه دارد.

او در عین حال گفت برای مطرح کردن اندیشه های ناب پیامبر اعظم (ص) باید به خود قرآن رجوع کنیم و از آموزه های این کتاب آسمانی بهره ببریم، سپس به این نیز اشاره کرد که نباید از تلاش دشمنان اسلام و قرآن در راستای تحریف این کلام الهی غافل بمانیم.

استاندار آذربایجان غربی از جمله اقدامات دشمنان در راستای تحریف قرآن کریم را کتاب آیه های شیطانی سلمان رشدی عنوان کرد، توطئه ای که با هوشیاری مراجع تقلید و مسلمانان خنثی شد.

سعادت این را نیز گفت که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اینک پرچم دار زلال قرآن در دنیا و رژیم آل سعود پرچم دار جریانه ای آلوده و تکفیری است، از همان روز نخست نزول قرآن کریم، اعراب بیشتر از دیگر جوامع در مقابل این کتاب آسمانی موضع گیری کردند که در حال حاضر نیز همین امر ادامه دارد از این رو لازم است تمام مسلمانان به قرآن کریم که راهنمای کامل بشریت است توجه داشته باشند.

سعادت در بخش دیگری از صحبت هایش نمایشگاه کتاب را جایگاه ظهور اندیشه دانست و از مسئولان فرهنگی استان خواست با برگزاری سالانه چنین نمایشگاه هایی زمینه دسترسی آسان تر و بیشتر مردم به ویژه جوانان به کتاب های پرمحتوا و متناسب با نیازهای روز فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین بر لزوم حمایت از ناشران تاکید کرد، حمایتی که می تواند شکوفایی کتابخوانی در استان را رقم زند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا