Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7715 ۱۳۹۸/۰۲/۲۲   ۲۰:۵۳:۳۴

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی متذکر شد؛
تاخیر در پرداخت های کارانه به دلیل عدم وصول مطالبات

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تاخیر در پرداخت های کارانه در سال گذشته به علت عدم وصول مطالبات ما از سازمان‌های بیمه‌گر است.

به گزارش نای قلم، سیداکبر موسوی در گفتگویی اظهار داشت: مطالبات ما در سال 96 از سازمان های بیمه گر ۵۵ میلیارد تومان است یعنی از اسنادی که در سال 96 به سازمان های بیمه گر ارسال شده هنوز ۵۵ میلیارد تومان طلب داریم.

وی افزود: از این ۵۵ میلیارد تومان، ۲۵ میلیارد تومان مربوط به بیمه سلامت و ۲۹ میلیارد تومان مربوط به بیمه تامین اجتماعی است، علاوه بر ۵۵ میلیارد تومان، عددی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان هم مربوط به مطالبات سال ۹۵ از سازمان های بیمه سلامت طلب داریم که در مجموع رقمی بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان می‌شود که اگر این ۷۷ میلیارد تومان از طرف سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود می توانیم کارانه های پرسنل و پزشکان را در سال ۹۶ تسویه کنیم.

موسوی به هزینه کرد از محل درآمد اختصاصی بیمارستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: اگر سازمان‌های بیمه‌گر به تعهدات خود عمل کنند ما به طور متوسط بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان در ماه درآمد وصولی خواهیم داشت .

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که از این ۴۸ میلیارد تومان نزدیک به ۴۵ درصد به عبارت دیگر ۲۱ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق بند "و" شامل نیروهای شرکتی، قراردادی و نیروهای طرحی شده و ۱۹ درصد از این ۴۸ میلیارد تومان که نزدیک به ۹ میلیارد تومان می‌شود نیز صرف هزینه اضافه کار و قراردادهای بیمارستان می شود، همچنین ۲۲ درصد از این ۴۸ میلیارد که بیش از ۱۰ میلیارد تومان را شامل می شود صرف هزینه های اجتناب ناپذیر مانند خرید دارو و لوازم مصرفی برای بیمارستان ها می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: در سال گذشته نیز بر اساس استعلامی که انجام دادیم در مجموع ۲۳۲ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم که از این ۲۳۲ میلیارد تومان ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به بیمه سلامت، ۱۲۲ میلیارد تومان مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و مابقی سایر بیمه ها و حوادث ترافیکی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت های کارانه در سال گذشته نیز مربوط به عدم وصول مطالبات ما از سازمان‌های بیمه‌گر می شود، متذکر شد: کارانه پرسنل در سال 96 تا آذر ماه و در سال 97 تا شهریور ماه پرداخت و نیز کارانه پزشکان نیز تا مرداد در سال های 96 و 97 پرداخت شده است که از نظر رتبه بندی در بین دانشگاه های کشور متوسط به بالا عمل کرده ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت تا مهر 97 صد در صد اسناد و مطالبات ما را پرداخت وعملا مهر، آبان و آذر ماه را نزدیک به ۷۰ درصد پرداخت کرده است .

وی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی در سال ۹۷ هیچ ماهی را صد درصد تسویه نکرده است، به طوری که فروردین ماه 80 درصد، اردیبهشت و خرداد 50 درصد، تیرماه 20 درصد و مرداد و شهریور نزدیک به 10 درصد پرداخت کرده است که با این وضعیت پرداخت سازمان های بیمه‌گر، دانشگاه در پرداخت کارانه ها دچار مشکل می شود و متاسفانه زمانی قادر به پرداخت کارانه هستیم که تمام سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات ما را پرداخت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا