اخبار
کد خبر : 771 ۱۳۹۴/۰۷/۱۷   

نمایشگاه کتاب فرصتی برای یادآوری

*30 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ارومیه عرضه می شود

درهاي دویست و هشتاد و ششمین نمایشگاه کتاب استانی و سیزدهمین نمایشگاه آذربایجان غربی از فردا بر روي مشتاقان كتاب و كتابخواني گشوده می شود و فرصت دوباره و ارزشمندي را براي توجه به فرهنگ مطالعه، فراهم می آورد تا مردم يک بار ديگر فرهنگي‌ترين روزهاي سال را تجربه کنند؛ روزهايي پر از کتاب و شلوغي که تا بيست و چهارم مهرماه شاهد آن خواهیم بود.

به گزارش نای قلم، اين رويداد فرهنگی، فرصتي براي يادآوري به مردم است تا دوباره متوجه کتاب و نويسندگان شوند و اينکه کتاب مي‌تواند بخشي از زندگي مردم باشد. برگزاري نمايشگاه کتاب باعث مي‌شود مردم بازهم به‌سراغ کتاب بروند و اين مساله خوشحال‌کننده است. چنين نمايشگاه‌هايي ويترين يک جامعه محسوب مي‌شوند چه بسا نبايد انتظار داشت به‌دلیل برگزاري چنين رويدادي، يک‌دفعه بازار کتاب دچار تغيير اساسي شود اما همانطور که اشاره شد حسن برپايي نمايشگاه‌هايي مانند کتاب، يادآوري ارزش کتابخواني به مردم است.

امسال اما نمايشگاه کتاب يک تفاوت مهم با سال‌هاي ديگر دارد و آن فضاي جدید نمایشگاه است، نبود مکان دائمي يکي از نقاط ضعف نمايشگاه كتاب در مرکز استان بود که با همکاری شهرداری در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری احداث شده است.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی220 ناشر در 150 غرفه بیش از 30 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند که 10 ناشر از استان به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گویی اظهار کرد: این نمایشگاه به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود.

کریمی افزود: برای این نمایشگاه 400 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته شده است که با تخفیف 20 درصد در بین بازدیدکنندگان از طریق جدول تخصیص یافته توزیع می شود. تمام کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است.

نمایشگاه سراسری کتاب در ارومیه از 18 تا 24 مهرماه جاری در محل مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برپا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا