اخبار
کد خبر : 7707 ۱۳۹۸/۰۲/۲۱   ۲۲:۲۹:۳۷

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
روستاهای در مسیر سد زولا از آب شرب سالم برخوردار می شوند

 

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تمام روستاهای در مسیر سد زولا از آب شرب سالم، بهداشتی و مطمئن برخوردار می شوند.

به گزارش نای قلم، حمیدرضا جانباز در حاشیه بازدید از طرح های آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان سلماس اظهار داشت: فعالیت های صورت گرفته برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان رضایت بخش بوده و برای مابقی روستاهای غیربرخوردار نیز برنامه ریزی های مدونی صورت گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی افزود: شاخص های بالای برخورداری و بهره مندی روستائیان از آب شرب مطمئن و با کیفیت بالا موید این امر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برخورداری پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت روستایی از شبکه های مدرن آبرسانی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

وی با بیان اینکه در زمینه آبرسانی به روستاها شاهد تحول بزرگی هستیم، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته و اجرای پروژه های آبرسانی امسال نیز یک میلیون نفر از روستائیان کشور از شبکه های مدرن آبرسانی برخوردار می شوند.

جانباز، تصفیه خانه فاضلاب روستای سیلاب را یکی از پروژه های برتر فاضلاب در کشور عنوان و اظهار کرد: این پروژه از نظر هزینه های بهره برداری و دوران نگهداری از پروژه های شاخص است.

وی با تاکید بر اهتمام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر اجرای این طرح ها، نسبت به تامین اعتبارات مورد نیز این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قول مساعد داد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با ارائه گزارش از روند آبرسانی به روستاهای استان اظهار داشت: از دو هزار و 838 روستای استان، یک هزار و 926 روستا با جمعیتی بالغ بر 975 هزارنفر تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

علیرضا رضوی افزود: در سال گذشته 850 میلیارد ریال از منابع مختلف برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای استان به تصویب رسیده بود که 65 درصد آن تخصیص یافت.

وی گفت: در راستای توجه دولت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به کیفیت خدمات آبرسانی، 117 روستای درگیر با مشکل کیفی شناسایی که مشکل 53 روستا مرتفع و برای رفع مشکل روستاهای باقیمانده یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

رضوی در خصوص وضعیت روستاهای شهرستان سلماس نیز اظهار داشت: از 151 روستای این شهرستان، 131 روستا با 93 هزارو 700 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار هستند.

 وی افزود: از 175 پروژه در دست اجرا در سال گذشته در استان، 11 پروژه در قالب 57 روستا با 70 میلیارد ریال اعتبار متعلق به شهرستان سلماس بود.

وی گفت: برای تامین آب شرب 61 روستای پایین دست سد زولا که تحت پوشش بوده و از نظر کیفی با مشکل مواجه هستند، 450 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است تا آب مورد نیاز آن از محل خط انتقال آب شرب سلماس تامین شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا