اخبار
کد خبر : 7706 ۱۳۹۸/۰۲/۲۱   ۲۲:۰۷:۰۷

معاون امور معادن و صنایع معدنی خبر داد؛
ممنوعیت برداشت از بستر رودخانه ها و مسیل ها تا پایان خرداد ماه

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها و مسیل های تا پایان خرداد ماه ممنوع هست و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش نای قلم، پریسا عابدپور در گفتگویی اظهار داشت: با آغاز فصل سیلاب که از 15 آبان ماه هر سال شروع و تا پایان خرداد ماه هرسال ادامه دارد و در این باز هیچ گونه مجوزی برای برداشت مصالح شن و ماسه از بستر رودخانه ها صادر نمی شود.

وی افزود: در مدت زمان فصل سیلاب که با ممنوعیت برداشت مصالح شن وماسه مواجه هستیم، برداشت از مناطق حساس و سیل خیز که از سوی شرکت آب منطقه ای استان اعلام می شود و نیاز به لایروبی دارند مجوز برداشت صادر می شود.

عابد پور اضافه کرد: برای پروژه های عمرانی از بابت برداشت مصاح شن و ماسه ممنوعیتی وجود ندارد و این پروژه ها جزو مستثنائات هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به عملکرد واحد شن و ماسه این معاونت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 91 فقره مجوز برداشت مصالح شن و ماسه رودخانه ای در استان به حجم 972 هزار و 435 متر مکعب جهت مصرف در پروژه های عمرانی و واحدهای شن وماسه صادر شد.

عابدپور یادآور شد: هرگونه برداشت مصالح از مسیل ها، بستر رودخانه ها، خاک روس و مصالح کوهی برای تمام پروژه های دولتی و خصوصی با دریافت مجوز برداشت از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مجاز است در غیر این صورت برداشت غیرمجاز محسوب و با برخورد قانونی روبرو می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا