Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7692 ۱۳۹۸/۰۲/۲۰   ۲۰:۵۰:۳۳

در همایش حراست ها و گام دوم انقلاب عنوان شد؛
دستگاه های نظارتی مانع سودجویی ها و فساد در هر زمینه ای شوند

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: دستگاه های نظارتی باید بیش از پیش در زمینه مبارزه با فساد تلاش کنند و با انجام درست وظایف خود مانع سودجویی ها و فساد در هر زمینه ای شوند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در همایش حراست ها و گام دوم انقلاب به راهکارهای انجام درست وظایف در قبال بیانیه گام دوم انقلاب و مسئولیت حراستی و نظارتی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم این است که خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم و به تصریح آیات الهی بندگان هیچ کاری انجام نمی دهند مگر اینکه خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمالشان باشد.

وی در خطاب به نیروهای حراستی تصریح کرد: اگر بخواهیم به عنوان یک نیروی حراستی کارمان را بدرستی انجام دهیم و خدایی نکرده اهمال کاری در مقابل فساد و بی عدالتی و ظلم و تعدی نداشته باشیم و حق کسی را ضایع نکنیم و باطلی را ثبت نکنیم باید خداوند متعال و شاهدان الهی را بر اعمال خود ناظر بدانیم و این باور در کنترل ما و عملکرد درست در انجام وظایف بسیار مؤثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اهمیت یاد خدا بودن در انجام وظایف گفت: غیر از توجه به نظارت دستگاههای نظارت الهی ، یاد پروردگار خداوند متعال و استعانت از او بازدارنده و موجب انجام درست وظایف خواهد بود.

امام جمعه ارومیه در زمینه اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نیز گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه به نکات مهمی تأکید داشتند و از موارد مهمی که عنوان فرمودند مسأله عدالت و مبارزه با فساد بود و این موارد از محوری ترین کارها و مأموریت های انبیای الهی بوده و در کشور ما نیز باید بیشتر از سایر کشورها این موارد حاکم باشد و نمود پیدا کند.

وی افزود: کار حراستی کار بسیار سخت و حساسی است و اگر مسئولان حراست به درستی عمل کنند مسأله فساد و بی عدالتی بسیار کم اتفاق خواهد افتاد و چنانچه کارهای شما همراه با اغماض و چشم پوشی و ضایع کردن حقوق افراد باشد یقینا شاهد مشکلات فراوانی خواهیم بود.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان حراستی افراد تیزبینی باشند و در مقابل تعدی افراد به قانون بایستند و اجازه تخلف ندهند بسیاری از فساد ها و بی عدالتی ها در دستگاه های اجرایی ریشه کن می شود.

وی با تأکید بر داشتن جاذبه و دافعه در نیروهای حراستی گفت: افراد حراستی در مجموعه خود باید در تصمیمات و رفتارهای کاری خود قرص و محکم باشند و بقدری که با افراد صالح دوستی و رابطه رفاقتی دارند با کسانی که تخلف میکنند فاصله و دافعه عمیقی داشته باشند و اگر این چنین نباشد به تعبیر شهید مطهری اعمالش مورد رضایت خداوند نخواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی بسر می بریم گفت: سوء استفاده از بیت المال در هر اندازه و زمانی پسندیده نیست و امروز که در شرایط سخت جنگی قرار داریم باید بیش از پیش از بیت المال صیانت کرد.

محمد مهدی شهریاری با ترسیم وضعیت کشور افزود: شرایط امروز کشور در دهه پنجم انقلاب بسیار حساس تر از گذشته است و یقین داریم که امسال نیز با درایت های مقام معظم رهبری با کمترین هزینه برای کشور سپری می شود.

وی با بیان اینکه سیاستهای استکبار ستیزی و دفاع از مظلومین موجب شده تا منافع قدرتهای استکباری به خطر بیفتد اظهار کرد: سیاست خاص جمهوری اسلامی ایران در مقابله با کشورهای استکباری و دفاع از مظلومین موجب شده تا هم منافع قدرتهای استکباری به خطر بیفتد و هم مورد تحریم های مختلف قرار بگیرد.

شهریاری گفت: اگر چه با خروج آمریکا از برجام کشور دچار نوسانات اقتصادی شد اما به طور قطع عبور از این وضعیت با تدابیر اندیشیده شده از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر دور از دسترس نیست.

مقام عالی استان فشارهای اقتصادی بر کشور برای برهم زدن فضا، تحریک مردم و حذف سرمایه های اجتماعی از طریق بی اعتمادی را راهکارهای دشمن در جنگ امروز اقتصادی عنوان کرد و گفت: با وجود این برنامه ریزی دشمن، کم کاری مسئولین و بی توجهی به نیازهای مردم مسیر رسیدن دشمن به خواسته هایش را هموار تر می سازد.

شهریاری افزود: رقابت های بی ثمر سیاسی، ناهماهنگی جریانات سیاسی در خصوص امیدآفرینی به مردم موجب می شود تا دولت نتواند به درستی به تعهدات خود در قبال مردم عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی سوء مدیریت های سالهای گذشته را عاملی مهم در ایجاد فضای بی اعتمادی به دولت دانست و گفت: اگر مدیریت ها در گذشته پاسخگویی مناسب به مطالبات بحق مردم بود امروز دولت با انبوهی از سوء مدیریتها و تعلل در اجرای تعهدات مواجه نبود.

شهریاری گفت: متاسفانه بخشی از سرمایه های اجتماعی نه بخاطر سیاست های جنگ طلبانه دشمن، بلکه بخاطر سیاست های غلط ما در برخی موضوعات از بین رفته و بازسازی این اعتماد از دست رفته به تلاشی صادقانه توام با شفاف سازی نیازمند است.

مقام عالی استان با تقدیر از تلاشهای وزارت اطلاعات در جلب اعتماد مردم افزود: خوشبختانه وزارت اطلاعات در طی سالهای گذشته تا به امروز توانسته نسبت به جلب و بازسازی اعتماد مردم بخوبی عمل کند.

شهریاری وظیفه نیروهای حراست در بازسازی اعتماد مردم را سنگین و مهم دانست و گفت: هر گونه کوتاهی از جانب نیروهای حراست خسارتهای جبران ناپذیری را در از بین بردن سرمایه های اجتماعی به دنبال دارد.

وی لزوم برخورد با شریان های فساد، برخورد قاطع با مفسدین و شفاف سازی فعالیت ها را از جمله مهم ترین اقدامات برای جلب رضایتمندی عمومی عنوان کرد و افزود: برخورد با پرونده های فساد حفظ سرمایه های اجتماعی را در پی دارد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه پیشگیری و مقابله با فساد و حفظ امنیت و سلامت روانی مردم برای حفظ سرمایه های اجتماعی را از وظایف نیروهای حراست دانست و گفت: اطلاع رسانی فعالیت ها با حفظ اصل آبروی افراد در فرایند بازسازی اعتماد و جلب سرمایه های اجتماعی بسیار مهم است.

شهریاری کسب رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع را از دیگر اصول مهم برای تامین امنیت روانی عنوان کرد و گفت: برخورد مهربانانه با مردم و پاسخ دهی توام با احترام می تواند در جلب اعتماد مردم بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا