اخبار
کد خبر : 7691 ۱۳۹۸/۰۲/۱۹   ۰۹:۲۶:۱۴

چگونه برانيم؟!
آمار تصادفات رانندگي هشدار دهنده است

 

حوادث وحشتناك رانندگي هر روز صفحاتي از روزنامه را به خود اختصاص مي دهد كه زمينه هاي اصلي اين گونه حوادث، سهل انگاري، عدم رعايت مقررات رانندگي، عجله و عصبانيت، خودنمايي، ريسك هاي نسنجيده و غيره را مي توان نام برد.

آمار تصادفات رانندگي هشدار دهنده است، همه ساله عده اي از هموطنان كه به عنوان راننده، سرنشين و يا عابر پياده در سراسر كشور جان خود را در تصادفات از دست مي دهند و همچنين خسارات سنگين و ضايعات جبران ناپذيري متوجه منابع اقتصادي مان مي شود.

يكي از عمده علل تصادفات، كم توجهي راكبان موتورسيكلت ها به استفاده مناسب و به جا از اين وسيله نقليه و رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و پرهيز از سرعت غير مجاز و حركات مخاطره آميز است.

برخورد وسيله نقليه با عابر پياده نيز يكي ديگر از علل بروز حوادث رانندگي است كه بي توجهي رانندگان به مقررات راهنمايي و رانندگي و عجله و شتاب بي مورد از سوي رانندگان وسيله نقليه و تردد عابران پياده از سطح خيابان ها و محلهاي غير مجاز است.

با توجه به آمار تكان دهنده تصادفات در كشور اين سؤال مطرح مي شود كه آيا خسارات تصادفات رانندگي و زيان هاي وارده قابل پيش بيني نيست؟ و آيا نمي توان با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از حوادث و زيان هاي سنگين جلوگيري شود؟

تحقيقات نشان داده كساني كه آرام تر و خونسرد هستند يقيناً مطمئن و ايمن رانندگي مي كنند و عجله و شتاب زدگي خطر ايجاد حادثه را افزايش مي دهد، پس به رانندگان توصيه مي كنيم:

-با آرامش و توجه كافي به جلو رانندگي كنند.

-هميشه قبل از رانندگي، از سلامت وسيله نقليه خود اطمينان حاصل كنيد.

-منظور نهايي سفر، رسيدن به مقصد است پس وقت مناسبي را براي سفر انتخاب كنيد.

-علل عمده خستگي، استراحت كم و از كار طولاني است، پس قبل از قرار گرفتن در پشت فرمان حتماً استراحت كافي داشته باشيد.

-از عوامل استرس زا مانند بلند كردن صداي راديو و ضبط صوت خودداري كنيد.

-توصيه مي شود در مواقعي كه اضطراب يا ناراحتي داريد از رانندگي كردن پرهيز و جهت جلوگيري از حوادث ناگوار رانندگي، با آرامش خاطر و از صحبت كردن با سرنشينان در حين رانندگي و مواردي كه موجب انحراف ذهني براي راننده مي شود مانند تلفن همراه، عجله و شتاب بي مورد در هنگام رانندگي پرهيز كنيد.

-در هنگام رانندگي در خيابان ها هيچ چيز نمي تواند به اندازه احتياط ضامن سلامت شما باشد و هميشه بايد مراقب عابران پياده به خصوص كودكان باشيد انتظار نداشته باشيد كه عابر شما را ديده باشد.

-كاهش تصادفات و خسارات ناشي از آن وكاهش مصرف سوخت از نتايج مطلوب رانندگي با سرعت مجاز است.

-احتياط و خونسردي در رانندگي نشانه ترس يا كم تجربگي راننده نيست بلكه نشانه توانايي و آگاهي او از رانندگي است.

-با ماموراني كه جهت خدمت به شما و سهولت در تردد خودروها در ميادين و خيابان وتقاطع مستقرشده اند همكاري كنيد تا ان شاءالله در كمترين زمان ممكن به مقصد برسيد.

جلال دهقان نژاد

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا