اخبار
کد خبر : 769 ۱۳۹۴/۰۷/۱۷   

اصناف در آذربایجان غربی بیشترین سهم اشتغال را دارد

* در استان 100 هزار واحد صنفی وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی گفت: حوزه اصناف در آذربایجان غربی بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در همایش ملی اصناف و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در شرایط حاضر در استان 100 هزار واحد صنفی وجود دارد که 17 درصد سهم ارزش افزوده بخش اقتصاد در حوزه اصناف است.

وی 20 مجتمع صنفی فعال، 14 مجتمع در دست احداث و 10 مجتمع در دست مطالعه در استان وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه شاغلان اصناف در بخش ارزش افزوده نقش به‌سزایی دارند باید به توسعه واحدهای صنفی و توانمندی اصناف توجه لازم انجام شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی چنانچه شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌ غربی به‌ بهره‌برداری برسند، 15 هزار واحد صنفی در آن مجتمع‌ها استقرار می‌یابد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور نیز در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی نشان دادن آخرین تحولات اصناف کشور در حال وقوع یا برنامه‌ریزی برای مرور نقاط قوت و بررسی و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف اصناف است.

یدالله صادقی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی فرمودند که کشور باید در برابر تکان‌هایی که به آن وارد می‌شود مقاوم بوده و با هر موجی و تکان اقتصادی و سیاسی نباید اقتصادمان دچار نوسان و تزلزل شود.

وی افزود: بنابراین مفهوم کلی اقتصاد مقاومتی از نظر ایشان این است که بنیان‌های اقتصادی کشورمان باید به قدری بیشتر شود که بتواند در برابر نوسانات مقاوم بوده و منفعل نباشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا