اخبار
کد خبر : 768 ۱۳۹۴/۰۷/۱۷   

آمار سوانح جاده ای در آذربایجان غربی افزایش یافته است

* عمران جاده های آذربایجان غربی با مدیریت بدون پول انجام می شود

سال های سال است که آمار تکان دهنده ای از تصادفات و سوانح رانندگی می شنویم، سوانحی که به عنوان يك پديده اجتماعي دلایل زیادی دارد و نيازمند شناسايي ابعاد زيربنايي تر آن از قبيل مسائل فرهنگي، جامعه شناختي و... است.

به گزارش نای قلم، عوامل گوناگونى بر وقوع حوادث تلخ رانندگى مؤثرند. نبستن کمربند ایمنى، کنترل نکردن ایمنى خودروها قبل از سفر و سرعت غیر مجاز و سبقت غیرمجاز و... از عوامل فردى هستند. در کنار آن وضعیت نامناسب آسفالت جاده ها و ناایمن بودن بسیارى از خودروهاى ساخت داخل کشور از موضوع هایى است که باید مسئولان در باره آنها چاره اندیشى کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه همگام با توسعه و استانداردسازی جاده های استان متاسفانه آمار سوانح جاده ای افزایش یافته است، می گوید: ترویج فرهنگ صحیح رانندگی؛ یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده ای به شمار می رود.

خلیل محبت خواه در گفت و گویی تقویت برنامه های آموزشی و آشنایی شهروندان با قوانین راهنمایی و رانندگی را موثر دانست و از مردم خواست تا با پلیس راهور و راهوران محله همکاری بیشتر و بیش از پیش داشته باشند.

وی همچنین کاهش تصادفات جاده ای را نیازمند تجمیع همه ظرفیت ها دانسته و می گوید: با توجه به وسعت راه های استان تخصیص منابع مالی ویژه برای اجرای پروژه های راهسازی ضروری است.

محبت خواه با تأکید بر اینکه اصلاح نقاط پرحادثه در جاده های استان و ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای کاهش خسارات جاده ای در اولویت کاری قرار دارد، خاطرنشان می کند: با فرهنگ‌سازی از سوی راهوران محله در رعایت قوانین و مقررات می‌توان نقش مهمی در کاهش تصادفات و سوانح جاده ها ایفا کرد.

وی با اشاره به عمران جاده های آذربایجان غربی با مدیریت بدون پول، اضافه می کند: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در 180 کیلومتر از جاده های استان و تعریض و چهارخطه شدن 48 کیلومتر از محورهای پرتردد استان با مدیریت بدون پول اجرا شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا