اخبار
کد خبر : 7663 ۱۳۹۸/۰۲/۱۶   ۲۰:۰۸:۳۰

تفاهم نامه همکاری امضا شد؛
مدارس بهترين مكان براي اقدامات پيشگيرانه در زمينه آسيب هاي اجتماعي

 

آسيب هاي اجتماعي سلامت فردي تك تك افراد جامعه را به خطر انداخته است خطري كه سلامت جامعه را نشانه رفته و فضاي زيست فردي و اجتماعي را تهديد كرده است كمتر جايي را مي توان نشان داد كه از اين تهديد در امان باشد.

به گزارش نای قلم، يكي از جاهايي كه اهميت فوق العاده دارد، مدرسه است. مدارس به‌دلیل کارکردهای مهم آموزشی و تربیتی و جایگاهی که در بین نوجوانان دارند، نقش مهمی را در زمینه ارتقای ‌توانمندی‌ نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی، بر عهده دارند.

مدارس بهترين مكان و كودكي و نوجواني بهترين زمان براي اقدامات پيشگيرانه در زمينه آسيب هاي اجتماعي است.

با توجه به اهمیت موضوع، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در قالب تفاهم نامه ای در زمینه ساماندهی تعاملات، هم افزایی توانمندی ها و امکانات به منظور رفع اسیب های روانی و اجتماعی، تامین بهداشت روانی دانش آموزان و نظم و انظباط اجتماعی در مدارس با هم همکاری می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست امضای این تفاهم نامه گفت: تلاش برای توسعه ظرفیت های مشارکت پذیر دو نهاد در راستای تحقق امر سلامت روان، توسعه نظم و امنیت اجتماعی و پیشگیری از جرم و آسیب های روانی اجتماعی بین دانش آموزان از طریق اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی از اهداف اجرای این تفاهم نامه است.

ابراهیم محمدی بیان کرد: توسعه خدمات مشاوره ای، روانشناختی، و مددکاری به دانش آموزان اولیا و مربیان، ارتقای سطح آگاهی و دانش کارکنان آموزش و پرورش توسط نیروی انتظامی در اجرای دستور العمل شورای امنیت کشور به مدت چهار ساعت در زمینه پیشگیری از سرقت، اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی، اجرای پروژه های علمی و تحقیقاتی و برگزاری کلاس های آگاهی بخشی از مفادهای این تفاهم نامه هستند.

وی اضافه کرد: همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در علوم روانشناسی، علوم اجتماعی و مشاوره و همکاری در زمینه برپایی نمایشگاه ها و همایش ها و کارگاه های آموزشی و نشست های علمی از سایر مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا