اخبار
کد خبر : 7662 ۱۳۹۸/۰۲/۱۵   ۲۱:۵۲:۱۸

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
805 واحد تولیدی در آذربایجان غربی راکد است

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 300 واحد تولیدی دارای مجوز در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 495 واحد فعال بوده و 805 واحد نیز راکد است.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان در گفتگویی اظهار داشت: 65 درصد واحدهای تولیدی دارای مجوز استان در حال حاضر فعال بوده و با ظرفیت بیش از 30 درصدی در حال تولید است.

وی بیان کرد: شش هزار و 993 نفر در این واحدهای تولیدی اشتغال دارند و با همه توان برای صیانت از این میزان اشتغال تلاش می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال گذشته 143 واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد، 57 واحد راکد بود.

دهقان همچنین از فعالیت کارگروه رفع موانع تولید طی سال 1397 در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال گذشته 832 فقره تسهیلات بانکی به میزان 2 هزار و 859 میلیارد ریال در اختیار صاحبان صنایع دارای رکود در استان قرار گرفت که زمینه ایجاد یا تثبیت بیش از هشت هزار و 100 مورد اشتغال را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای رتبه هفتم در اجرای موفق این طرح در بین استان های کشور است، اضافه کرد: سال گذشته از نظر تعداد، میزان تسهیلات و میزان اشتغال هدفگذاری شده در قالب این طرح به ترتیب شاهد تحقق 111، 95 و 91 درصدی بودیم.

دهقان بیان کرد: با راستی آزمایی های انجام شده بیش از 76 درصد پرداختی بانک ها به صاحبان صنعت در آذربایجان غربی، فاصله ای با طرح ارائه شده نداشته و 24 درصد باقی مانده نیز تنها کمی فاصله داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به صدور 181 فقره کارت بازرگانی، سه هزار و 17 فقره کارت پیله وری و هفت هزار و 900 فقره کارت مرزنشینی طی سال گذشته در استان افزود: این کارت ها تا پایان سال گذشته به ترتیب به 960، چهار هزار و 800 و 137 هزار فقره رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا