Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7661 ۱۳۹۸/۰۲/۱۵   ۲۱:۲۱:۴۳

معاون استاندار آذربایجان غربی:
فروش اجباری توسط هر صنفی جرم است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: فروش اجباری توسط هر صنفی جرم محسوب می شود و ماموران بازرسی با آنان برخورد می کنند.

به گزارش نای قلم، رضا حسینی در بیست و دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که بصورت فوق العاده در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نانوایانی که به بهانه فروش نان مخصوص از فروش نان معمولی خودداری کنند، توسط ماموران بازرسی صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با آنان برخورد می شود.

وی افزود: تامین خمیر مایه سالم برای پخت نان نیز مورد توجه مسوولان قرار گیرد زیرا در این مورد بحث سلامت جامعه مدنظر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد و در این زمینه مسئولان نسبت به رصد بازار اهتمام ویژه باید داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: هدف تنظیم بازار کنترل مناسب برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات است و این امر جز با رصد دقیق بازار کنترل نمی شود.

وی ادامه داد: هر ساله همزمان با شروع ماه مبارک رمضان برخی اقلام ضروری به دلیل حساسیت تامین و در بازار هدف توزیع می شود و نظارت دقیق بازرسان، توجه به ساختار مراکز عرضه و توجه به نحوه توزیع از مهم‌ترین عواملی است که باید به درستی مدیریت شوند.

حسینی تاکید کرد: برخی از اقلام ضروری از جمله برنج و شکر که توسط ارز دولتی تامین می شوند و باید با مدیریت دقیق در بازار هدف توزیع شود.

وی افزود: چگونگی توزیع نهاده های دامی در بین تولیدکنندگان نیز باید توسط مسوولان جهاد کشاورزی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و در این خصوص نیز سامانه ای معین شود و بر اساس این سامانه به تولیدکنندگان نهاده توزیع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: راستی آزمایی اولویت این نظارت هاست تا هر تولیدکننده بر اساس خدماتی که دریافت می کند، بر محصول خود در بازار مصرف قیمت گذاری کند.

حسینی اظهار داشت: قیمت فروش مصوب مرغ زنده 72 هزار ریال است اما در حال حاضر این اقلام با قیمت های بالاتر در بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: باید قیمت پایه ای برای این امر مشخص شود و اگر بالاتر از این قیمت پایه فروشی صورت گرفت، سازمان تعزیرات موظف است با متخلفان برخورد قانونی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مسئله دفاتر حمل و نقل فعال در آذربایجان غربی اضافه کرد: باید در مورد هزینه کمیسیونی که دفاتر از حمل کننده بار دریافت می کنند، تجدیدنظر شود.

وی اعلام کرد: باید برای هر کیلو بار هشت هزار ریال حق کمیسیون به دفاتر حمل و نقل بار پرداخت شود و نباید بیش از این قیمت مصوب قیمتی لحاظ شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه  با بیان اینکه اقلام پروتئینی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ به اندازه کافی توسط شرکت پشتیبانی اموردام تامین شده است، گفت: یک هزار و 227 تن برنج با قیمت مصوب هفت هزار تومان، 817 تن شکر برای مصارف خانگی با قیمت 30 هزار ریال و چهار هزار و 500 تن شکر برای اصناف و زنبورداران و بخش صنعت سهمیه تعیین شده است که همزمان با ایام ماه رمضان توزیع می شود.

احمد دهقان اعلام کرد: سه هزار و 522 تن برنج، 485 تن شکر، 20 هزار و 922 تن ذرت، 197 تن سویا و پنج هزار و 832 تن جو در ذخایر آذربایجان غربی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار کلنی زنبور عسل در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: 24 هزار و 200 تن شکر مورد نیاز این تعداد کلنی بوده که طی 2 ماه گذشته تنها 21 درصد این میزان تامین شده است.

دهقان بیان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب شکر مورد نیاز این بخش تامین شود تا تولید 22 هزار و 500 تنی عسل این استان کاهش نیابد.

در ادامه این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نظرات و پیشنهادات و راه کارهای خود را در خصوص تنظیم بازار شکر خانوارها و اصناف و زنبورداران ارائه دهند تا تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا