Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 766 ۱۳۹۴/۰۷/۱۶   

وضعیت چندان مناسبی از نظر شاخص سلامت برخوردار نیستیم

* آذربایجان غربی از لحاظ امکانات درمانی وضعیت خوبی ندارد

یکی از کارویژه‌های دولت یازدهم بهبود وضعیت سلامت و درمان شهروندان است، آمارها نشان می‌دهد که اقدامات حوزه سلامت با موفقیت پیش رفته است و دولت تدبیر و امید، قدم بزرگی برای بهبود وضعیت کشور در بخش درمان و سلامت برداشته است. قدمی که باعث تحسین موافقان و مخالفان دولت یازدهم شده است. با این حال متولیان این حوزه معتقدند مشکلات و کمبودهایی در این بخش وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود تا هرچه زودتر اقدامات انجام شده برای آحاد مردم ملموس باشد.

به گزارش نای قلم، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود پیشرفت‌های پزشکی به ویژه در دو دهه اخیر، حتی کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه نیز، وضعیت چندان مناسبی از نظر شاخص سلامت برخوردار نیستند.

ایرج حریرچی امروز در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری ایران در ارومیه با اشاره به برخی شاخص های بهداشتی، اظهار کرد: در شرایط حاضر در بین 22 کشور منطقه کشورمان در امید به زندگی و مرگ و میر کودکان زیر یک و پنج سال و در بهداشت و درمان رتبه 12 تا 16 را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود: به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، 1.22 پزشک در ایران وجود دارد در حالی که میانگین آن در منطقه 1.7 تا 2.5 است، همچنین به ازای همین تعداد جمعیت 1.7 تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد در حالی که میانگین آن در منطقه 2.5 است.

حریرچی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به بهبود وضعیت بخش بهداشت و درمان در شهرها و روستاها بسیارعزم جدی داشته و یک رضایت مندی خوبی در میان مردم ایجاد کرده است، متذکر شد: با وجود اقدامات خوب انجام شده اما گام اول را برداشته ایم و برای طی مسیر باقی مانده باید کارهای بزرک تری انجام دهیم.

وی به توزیع نامناسب امکانات حوزه سلامت در کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه 40 درصد خدمات تخصصی سلامت در بخش خصوصی در تهران متمرکز است که نشان دهنده توزیع نامناسب خدمات بخش سلامت است.

حریرچی با تاکید به اینکه باید در زمینه رفع کمبودها حرکت جدی را آغاز کنیم، تصریح کرد: در این راستا ارتقای سطح آموزش ها، جبران کمبود تعداد پرستاران و سطح‌بندی مراقبت‌های اولیه، عمومی و تخصصی پرستاری ضروری به نظر می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ امکانات درمانی وضعیت خوبی ندارد اما در بخش بهداشتی از نظر وجود خانه‌های بهداشت وضعیت مناسبی دارد.

حریرچی گفت: رسیدگی به حوزه سلامت آذربایجان غربی جزو اولویت های وزارت بهداشت است اما در سیستم اجرایی استان نیز تلاش هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا