اخبار
کد خبر : 7652 ۱۳۹۸/۰۲/۱۴   ۱۹:۴۸:۲۵

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:
تعداد اقامتگاه های بوم گردی در استان افزایش می یابد

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 14 واحد بوم گردی در استان مشغول فعالیت است که پیش بینی می شود تعداد آنها به 30 واحد افزایش یابد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در دیدار و گفتگو با نماینده مردم شوط، چالدران، ماکو و پلدشت در مجلس اظهار داشت: در سال گذشته اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام به مرمت بیش از 100 بنای تاریخی در سطح استان کرد که مرمت تعدادی از آنها به اتمام رسیده و مرمت تعدادی از آنها در سال جدید تداوم دارد.

وی تصریح کرد: مرمت سه موزه مدرسه، بانک و طب در سال گذشته به اتمام رسیده و چنانچه ادارات کل آموزش و پرورش، بانک مسکن و دانشگاه ارومیه نسبت به تهیه محتوای این موزه ها اقدام کنند می توانیم این سه موزه را در سال جاری افتتاح کنیم.

جباری افزود: در سال های اخیر بودجه عمرانی این اداره کل بیش از 10 برابر رشد داشته که به نسبت بودجه های اختصاص یافته، پروژه های فراوانی مرمت و احیا شده است.

به گفته میراث فرهنگی استان، ما در عرصه سرمایه گذاری در بخش گردشگری نیز تلاش کرده ایم تا با تسهیل مسیر سرمایه گذاری اقدام به جذب سرمایه گذاران زیادی کرده و میزان سرمایه گذاری را افزایش دهیم .

در این دیدار عین الله شریف پور، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت نیز با قدردانی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر حمایت های همه جانبه خود از برنامه های این اداره کل تاکید کرد و گفت: حفظ و صیانت آثار تاریخی و تلاش برای رشد صنعت گردشگری دو وظیفه اصلی این اداره کل است که باید برای آنها برنامه ریزی کرده و تلاش مضاغف کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا